• LisaEva

Vad önskar man sig i dop present?

Vad önskade ni er i dop present? Tycker det är så svårt. Hjälp mig :)

• Svar på tråden Vad önskar man sig i dop present?
  • La Lola

Jag säger istället vad vi inte vill ha.

Silversmycken (smycken överhuvudtaget) o silverprylar i vårat fall.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • max hugo

Nåt personligt som barnet har nytta av. Tex en pall eller stol med barnets namn och födelsedatum på.

• guldrosen1

Vi fick noaks ark, en båt med alla djuren till, alltså en leksak som han har nytta av senare. Jättebra tycker jag.
    En sångbok och en stor sagobok,
    Av farmor och farfar fick han en stor spargris med sitt namn på.

• Mirka

En tavla från www.isaform.se de är helt underbara! Vi fick en sådan av dotterns gudmor och den uppskattades väldigt mycket.

• Sandrisen80

Leksaker, Bebisprylar man fortfarande inte hunnit köpa, Böcker, 1 set med bestick och 1 set med mugg/tallrik osv...
    Håller med La Lola, bättre å säga vad man INTE vill ha! I vårat fall är det likadant, INGA Tenn eller Silversaker. Det är bara krims krams som dammar!

• Knubbe12

Vi avsade oss materiella gåvor när barnen döptes och föreslog istället att gästerna skulle ge bidrag till t.ex. Barncancerfonden, Rädda Barnen etc. Många respekterade vår önskan fast det dök ändå upp lite böcker, smycken och spargisar oxå... ;o)

• MissSindra

Fonder/ investeringar till framtiden om någon vill ge något :), blev en hel del smycken och fotoramar och lite roliga saker till lillan oxå...

• meya

Vi önskar oss: Bestick, Minnesskrin/låda för kort och första hårlocken och sånt, pengar i en fond, lära gå-vagn, gå-stol, böcker, kanske en fotografering.
    Han kommer att få en id-bricka i guld av farmor och farfar. Det får alla killar i släkten...

• Gabriella84

En rubensbarn docka är mitt säkra tips!! Underbara dockor som jag blev helt kär i!! Toppen att ge bort i doppressent...

• milla   1982

vi hade inte önskat oss något särskilt

men fick (förutom klassiska sparbössorna odyl)

matservis
    dragleksaker
    gåvagn
    en fin 2 stegs pall från Sia
    fårskinn
    sagobok
    sångbok (barnkammarserien & barnensälsklningarserien)
    bäddset till spjälsäng

• Eng76

En familjefotografering hos en fotograf tycker jag är en superbra present! Det är inte det gamla vanliga och familjen får göra något tillsammans och de får fina minnen av det...

• LAV0LINA

Emma fick sagoböcker, pengar, en underbar tavla som jag blev så himla glad över, de tär nog min favorit faktiskt (www.isa.nu/shop/parvel-p-129.html), bestick, matskålar, gosedjur, smycken (som man inte riktigt önskat sig nej..). Fick även albumet/boken "när jag var liten". Ett fotoalbum med text och bild där man skriver in allt mellan himmel och jord under de första 8 åren av barnets liv och även sätter in foton osv.
    Men jag håller med, tala om vad ni absolut INTE vill ha.

• Novemberbarn 08

Vi fick en fotoram som det står Namn, födelsedatum, vikt och längd hur söt som helt, kommer inte ihåg var adressen var men googla på personlig fotoram eller nått

• Jonsi

Vi önskade inget särskilt, men fick flera silverljusstakar, en "ko" i trä och skinn med hjul att åka på, en silversked med namn och födelsedata bl a.
    Bästa presenten var dock ett besök hos fotografen, där vi tog både barnporträtt och familjeporträtt.

• Daz

önska Barnkammarboks-serien! Fantastiska böcker som håller länge!

• Candywoman82

Jag har varit på rätt många dop på sistonde. Tänkte komma med lite tips!

Ena kompisen hade skrivit på inbjudningskortet att istället för massa dop presenter kunde man sätta in pengar till barnets kommande sparkonto. De blev en del pengar och presenter.

Sen har jag själv gett pussel med barnets bild på (extrafilm) och även köpt en fin bok och framkallat bilder på barnet och gjort en dopgästbok, där alla gäster får skriva en personlig hälsning till barnet. Kul minne för barnet när den blri äldre (uppskattat av föräldrarna). Men man måste säga i förväg att de måste öppna den presenten först, annars fyller den inte sitt syfte....

Lycka till!

Svar på tråden Vad önskar man sig i dop present?