• lillfia

Svårt att få till syskon andra tråden

Hej, det var länge sedan jag kikade in här, fast egentligen är det ju här jag hör mest hemma känns ibland som man kan trampa någon på tårna för att man är ledsen att man inte blir gravid igen när man skriver i andra trådar om IVF och så. Men här vet ju alla att det kan vara jättejobbigt fast man har barn när man inte kan bli gravid igen.
    Känner det ibland som att alla runt omkring en bara bestämmer sig för att "nu skulle man vara sugen på ett till barn" och vips efter en månad eller två så är dom det. För vår del har det nu gått drygt tre år, jag ruvar just nu på två små pyren efter ett antal misslyckade IVF-försök, känner mig hemskt skepisk till att det kommer att funka tyvärr och nu börjar det kännas lite som att funkar det inte nu så är det snart bara att ge upp, hemska tanke.
    Är det någon av er som har barn som har funderat på att adoptera om ni inte lyckas bli gravida? Tanken har jag tänkt, men det är ett stort steg att ta av någon anledning, hade vi inga barn så skulle jag inte tveka, men nu, jag vet inte, jag vill verkligen ha ett barn till men jag hade trott att vi skulle lyckas själva någon gång så det är en stor omställning att ens börja tänka i de banorna. Vore kul att höra om någon annan har funderingar kring att adoptera.
    Kram Lillfia

Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden