• Cattis82

Spermadonator sökes???

"Varför vill så många män hjälpa och vara donator? 

Det finns ju inga fördelar men många nackdelar... Blir ni kåta av det eller vad är dealen..?"

Tyvärr så är nog hjälperbjudandet rätt falskt från dessa killar. Jag har lite erfarenhet av detta och vet att de män som ivrigt erbjuder sin hjälp nästan uteslutande bara hoppas på att få sig ett ligg. De känns igen på att de inte tydligt erbjuder donation via kopp från början, vilket en seriös donator självklart gör. De brukar också hålla mycket tvivelaktig kvalitet beträffande seriositet, intelligens och även utseende.

Dessa kåtbockar ska hållas kort. Märkligt att de inte känner sig minst sagt lumpna när de försöker utnyttja en utsatt person för att själva få sex.
  • Cattis82
    "Jag förstår inte på vilket sätt 'hjälperbjudandet skulle vara mer falskt' för den sakens skull?"
    Som jag tyckte att jag tydligt skrev ovan så är tyvärr många av dem som erbjuder detta inte primärt intresserad av att hjälpa en medmänniska utan bara intresserade av att för egen vinning få sig ett ligg. Detta sker ofta halvt mot kvinnans vilja. Hon står inför valet att inte förverkliga drömmen om barn om hon inte ställer upp på donatorns krav att få sex.
    "Finns både män och kvinnor som tycker det känns konstlat och onaturligt med insemination."
    Jo visst om kvinnan vill det så är det så klart inte ett problem. Att en man skulle tycka det känns konstlat och onaturligt är ju verkligen helt irrelevant. Det är ju liksom inte primärt för hans skull som donationen genomförs. Från hans synvinkel så är donationen tämligen exakt som när han "använder en hjälpande hand" i vanlig ordning, så det är ju bara en lam bortförklaring.
    Beträffande utsatthet så är det faktiskt så att kvinnor som väljer att skaffa barn med donator gör det därför att de är beredda att gå väldigt långt för att uppfylla drömmen om barn. Att som donator då försöka utnyttja det för att få sig ett ligg är minst sagt tarvligt. En seriös donator erbjuder självklart koppdonation. Om han bara är ute efter ett ligg så kan han packa sig iväg till ett annat forum.
    Beträffande underhållsskyldigheten så är det så klart en risk som mannen tar. Därav att många donatorer väljer att vara helt anonyma.
    Jag känner igen flera av personerna ovan från andra forum på nätet där de förekommit. Motala-killen försökte t ex motivera fördelen med samlag med att det en gång blivit ett missfall när han donerade via kopp. Snacka om bristande biologikunskaper! En annan av killarna ovan ville bara donera via samlag trots att han var sambo och ville ha en "leverera-och-glömma" möte, alltså en ren otrohetsaffär.
    Dessutom så det ju så att en man som är beredd att donera via samlag uppenbarligen inte är så nogräknad med risker och tydligen är beredd att ligga med vem som helst. Det om något borde vara en varningsklocka beträffande seriositet.
Svar på tråden Spermadonator sökes???