Inlägg från: Kan inte bli bättre än såhär |Visa alla inlägg
  • Kan inte bli bättre än såhär

Hur är cockrar ?

Dock är det mycket hund och de är tuffa, inte så snälla och gulliga som de ser ut. De behöver en bestämd ledare. Något har hänt i aveln sista 7-8 åren och det har varit mycket omplaceringar och hundar som avlivats då de varit aggresiva av just den anledningen att folk köpt dem för att de verkar så lagom och gulliga och låtit dem ta över i hemmet. Men med en ordentlig uppfostran så är det toppenhundar.

tomcar1 skrev 2009-09-07 15:17:12 följande:
    Hej igen !Jo, det gick bra eller inte....vet inte hur jag ska skriva. En av hundarna var jättemysig och vi fastnade för den, men ska fundera. Jag brukar inte känna på mig saker, men jag tyckte själva boningshuset var skabbigt, hundarna verkade må jättebra och var fina. Allt annat såg okej ut tyckte vi.Jag mailade idag till SKK och cockerklubben och fick svar från SKK, att de inte rekommenderar köp från den kenneln. Varför vill de eller kan inte berätta. Så typiskt för den hunden var jättemysig och fin, så jag vet inte hur vi ska göra nu : (
    Kan bara säga tt jag hade ALDRIG köpt av en som skk säger så om. De har brutit mot regler som är satta för att hundarna ska må så bra som möjligt. Det är inte många som är uteslutna ur skk så det finns ingen anledning att gå till en sådan kennel.
    tomcar1 skrev 2009-09-07 22:05:34 följande:
    Hej igen !Jag ska försöka maila till skk igen, för en second opinion och få tag på någon annan här, sedan har jag mailat cockerklubben men ej fått svar samt att en person här skulle undersöka lite. Vovvarna och den vi har kikat på är registrerad och finns på hunddata.nu, däremot vet jag inte mycket om hälsan. Kan man hitta det på hunddata ?Hunden har fått vaccinationer och ska ha nästa spruta i februari igen, hon veterinärbesiktigar hunden innan leverans, plus att vi får alla papper på honom. Jag kan inte hitta några uppenbara fel på hundarna när jag var där, men vi var aldrig inne i huset heller så vem vet ? Tycker detta är jättesvårt, för hunden verakde som sagt så rar. Vis ka försöka få låna honom i helgen över end ag och se hur han är själv. Uppfödaren sa att det går bra, men vi har inte frågat henne om det i helgen ännu för denna information från SKK kom emellan./tomcar1
    Det som gör att de inte rekommenderar uppfödaren kan tex vara saker som att de bryter mot regler som, har för många hundar, har dem i bur för långa stunder, tar för många kullar på tikarna, tar kullar på för unga hundar osv så det behöver inte vara ett uppenbart fel på valpen bara det att man ej bör uppmuntra en som ej följer skks regler genom att köpa valpar av dem och på så sätt uppmuntra dem att ta fler kullar. HJÄLP jag använde inte pnkt någonstans...
    tomcar1 skrev 2009-09-07 22:23:18 följande:
    kan inte bli bättre än så här.....jag fattar ändå, utan punkt ; )Har mailat till en annan person på skk igen och se om jag får mer svar och klarhet i det hela. Har ännu inte fått svar från cockerklubben.några av hundarna på kenneln grävde lite gropar och en var tokig i att plocka upp en och annan sten : )
    Tack för jag blev så upprörd/ivrig att jag inte ens andades när jag skrev.
Svar på tråden Hur är cockrar ?