tomcar1 skrev 2009-09-07 22:05:34 följande:
Hej igen !Jag ska försöka maila till skk igen, för en second opinion och få tag på någon annan här, sedan har jag mailat cockerklubben men ej fått svar samt att en person här skulle undersöka lite. Vovvarna och den vi har kikat på är registrerad och finns på
hunddata.nu, däremot vet jag inte mycket om hälsan. Kan man hitta det på hunddata ?Hunden har fått vaccinationer och ska ha nästa spruta i februari igen, hon veterinärbesiktigar hunden innan leverans, plus att vi får alla papper på honom. Jag kan inte hitta några uppenbara fel på hundarna när jag var där, men vi var aldrig inne i huset heller så vem vet ? Tycker detta är jättesvårt, för hunden verakde som sagt så rar. Vis ka försöka få låna honom i helgen över end ag och se hur han är själv. Uppfödaren sa att det går bra, men vi har inte frågat henne om det i helgen ännu för denna information från SKK kom emellan./tomcar1
Det som gör att de inte rekommenderar uppfödaren kan tex vara saker som att de bryter mot regler som, har för många hundar, har dem i bur för långa stunder, tar för många kullar på tikarna, tar kullar på för unga hundar osv så det behöver inte vara ett uppenbart fel på valpen bara det att man ej bör uppmuntra en som ej följer skks regler genom att köpa valpar av dem och på så sätt uppmuntra dem att ta fler kullar. HJÄLP jag använde inte pnkt någonstans...