Inlägg från: tomcar1 |Visa alla inlägg
  • tomcar1

Hur är cockrar ?

Hej !
    jag undrar hur cocker spaniel är att ha som sällskapshund ? Är det mycket päls- och öronvård ? Vill veta allt. maken och jag funderar på ny hund och det lutar åt antingen en ny golden eller en cocker spaniel. Ingen av oss har erfarenhet av cocker, men det verkar vara en trevlig ras.

/tomcar1

• Svar på tråden Hur är cockrar ?
  • tomcar1

vision400...är de mycket skälliga/gläfsiga ?

• tomcar1

kan inte bli bättre än så här.....usch då, det låter ju inget roligt. man faller ju för deras bedjande ögon men samtidigt får man vara bestämd, så är det med golden också.

hmcc...ja öronen har jag förstått kan vara ett bekymmer. Hur ofta ska de rengöras ?

Hmmm....blir lite tveksam nu när ni berättar att de kan vara så starka som de kan vara, men det kan ju en chihuahua vara också....

• tomcar1

hmcc...ja det är tråkigt faktiskt : (

• tomcar1

Vi längtar....är det borstning som gäller då ? När man sköter det själv alltså

• tomcar1

Kardan är ju kanonbra. Den var jättebra även till vår golden. Under-ullen kom fram och man fick nästan bort hur mycket överflödig päls som helst.

verkligen och ni andra....är det någon skillnad i lynnet på amerikansk och engelsk cocker ? Någon som vet ? Jag vet ju att de skiljer sig i utseende, men i övrigt ?

Viggooden....det låter inte riktigt som du är nöjd med din vovve eller ? Är nog en alldeles normal vovve, för som någon skrev alla raser kan bli små tyranner...

• tomcar1

Verkligen....det är väl så att de flesta hundar blir vad man gör dem till eller vad tror du ?

• tomcar1

Verkligen...kanske har missat det, men vad har ni för hund nu ?

Svar på tråden Hur är cockrar ?