• Cremo

Hantera narcissist i rätten

Är det på något sätt bevisat att han har denna personlighetsstörning, har han fått någon diagnos du kan hänvisa till vad gäller hans sätt?

Jag har själv en historia (utan barn tack o lov) med en narcissistisk idiot och har tyvärr inga råd inför rättegången, bara några tankar:

Går det att provocera honom att visa sitt rätta jag? Hur kommer ditt ex att reagera på frågor vid förhör? Har han några svaga punkter?

Mitt ex var väldigt känslig för att bli ifrågasatt intellektuellt och i sin (inbillade höga) statusroll. Har ditt ex nåt liknande?

Jag håller tummarna att det går bra för dig!!

• Cremo

Anonym (chanslös) skrev 2009-09-02 17:33:15 följande:

Hur menar du att man kan ifrågasätta intellektuellt? Jag menar, han är likadan att han tror att han har hög status - å kommer antagligen tycka att han är förmer än alla övriga i rättsalen
    Jag har inga konkreta råd på hur man triggar fram det i rättssalen. Jag minns bara att så fort någon ens antydde (i exets ögon, behövde inte verkligen vara så) att den personen hade högre utbildning eller om man rättade något exet sa, så blev han en helt annan. Det gick jättebra att hålla masken så länge han kände att folk köpte det han sa, men när någon ens antydde ett ifrågasättande så var han igång på 1000 cylindrar.

Man kan säga att han byggde höga, fantastiska luftslott men utan att använda armering. Såfort det kom en liten, liten vindpust så föll allt och han stod som en arg byggherre nedanför och skyllde allt på vädret istället för att se till sin roll som byggare/ lögnare.

Tråkigt att ditt ombud har så lite intresse av en sak som verkligen skulle kunna gynna din sak, om ombudet klarar att spela sina kort rätt vill säga.
Svar på tråden Hantera narcissist i rätten