• Världens bästa barn

Ammas av sin pappa..

Nu är det något galet!
    Läste på Aftonbladet om denne man som så gärna vill kunna amma sitt barn.
    Kan omöjligt vara normalt ställt i huvudet på den mannen.
    Hahaha!!

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5728095.ab

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Ammas av sin pappa..
  • Plutteli
    kotka skrev 2009-09-03 18:33:58 följande:
    blir man automatiskt fjollig låtsasmorsa om man som man ammar sitt barn? blir man automatiskt butchig låtsasfarsa om man som kvinna.. tränar sin son i fotboll? alltså nånting som normalt accosieras till det ena könet i föräldraskapet, men är lika möjligt för båda att göra?
    Nä, men en kvinna måste väll automatiskt bli butchig låssas farsa om hon vägrar befatta sig med amning...
  • Plutteli

CloudBerry the 1st skrev 2009-09-03 18:22:09 följande:

Nej jag är verkligen inte typen som vill göra min röst hörd, jag har aldrig ens gått grundskola och tror att politik är en maträtt. Nästa fråga? Är du förresten huvudpersonen i diskussionen?
    Men om du inte vill göra din röst hörd, va fasen gör du då i denna diskussion? Iväg och skura golv istället!
  • Plutteli
    Shana88 skrev 2009-09-03 17:49:47 följande:
    Ja, faktiskt. Feminister som hatar män tex är inte så trevliga personer. Och stressen har ökat. Kvinnorna orkar inte med att bära det tunga oket att vara man och kvinna och familjeförsörjare och karriärist på en och samma gång.
    Du tror inte det beror på att den så kallade jämställdheten i dag går ut på att kvinnor ska bli män, men samtidigt göra allt som tidigare varit kvinnogöra vilket betyder dubbelt arbete. För om en man försöker göra minsta lilla grej som anses kvinnligt är han plötsligt en fjolla, pervers, pedofil eller nått annat trevligt...
  • JAG är BÄST
    Verkligen skrev 2009-09-03 18:42:00 följande:
    Helt sjukt och onaturligt.Varför ska en man amma när det är kvinnans uppgift?
    Nu är jag som alla vet mot amning i det stora hela ,,men varför ska det vara mammans uppgift?
  • Dorian Ertymexx
    Verkligen skrev 2009-09-03 18:42:00 följande:
    Helt sjukt och onaturligt.Varför ska en man amma när det är kvinnans uppgift?
    Vem bestämmer att det är mammans uppgift då? Såg inget dekret i himlen om det...
  • Dorian Ertymexx
    Ablan skrev 2009-09-03 18:58:26 följande:
    Men OM det hade varit möjligt för män att börja producera lika näringsrik bröstmjölk som kvinnor kan, skulle det då inte vara ok att män ammade?
    Män kan just det, bara inte lika god och inte lika mycket.
  • sabinaochErik
    Men OM det hade varit möjligt för män att börja producera lika näringsrik bröstmjölk som kvinnor kan, skulle det då inte vara ok att män ammade?
    Jag tycker det, skulle ju bara vara bra att dela på den eller kunna välja om ena vill och inte den andra..
  • Gurkan
    Jag tycker definitivt det!
    Allt prat om att det är onaturligt känns mest som rädsla för det okända ungefär som när vi fattade att jorden var rund elelr att den snurrade runt solen och inte tvärtom.
Svar på tråden Ammas av sin pappa..