Funderingar på äggdonation
Hej,
Jag vet inte hur det är med Alzheimers men det kan du ju kolla med en klinik tex.
Jag tror inte att du måste vara klar med ditt eget barnafödande för att vara lämplig som donator, hormonbehandlingen påverkar inte din egen fertilitet om du vill ha fler barn i framtiden.
Om du däremot har funderingar på att ett barn kan "gå runt med dina gener" så ska du nog tänka lite till på om du verkligen vill donera.
Det är klart att i teorin kan din dotter i framtiden stöta på sitt genetiska syskon, men chansen är ju ändå ganska liten. Du får inte heller ge upphov till mer än 6 barn genom donation, och det är delvis för att minimera risken att genetiska halvsyskon tex får barn ihop i framtiden.
Jag har själv donerat två ggr och jag vet inte om det har blivit några barn. Men jag går inte runt och tittar efter mina drag hos bebisar, eller fundrar över vilka de ev är. Jag tror att du måste se din insats som avslutad iom donationen och inte se det som att du har "barn på byn" som du har en känslomässig koppling till.
Jag rekommenderar dig att kontakta en klinik och be att få träffa deras koordinator eller psykolog och ventilera dina frågor med dem, sedan kan du bestämma om du är villig att bli donator. Lycka till!