• Carolines

Vi med högt FSH forts, del 11

Happies: Va ledsen jag blir!!! Ni får försöka smälta det här först och sedan börja tänka på nästa steg... Stor kram!

Kan bara instämma med bubblares inlägg. Yoga är FANTASTISKT! Efter varje gång jag har varit där känner jag mig alldeles lycklig..

Själv så har jag precis kommit hem från ÄP av mina 6 blåsor (4 större och 2 mindre) fanns det fyra ägg så nu är det bara att hoppas..

Stor kram till er alla!

• Carolines

Tack Kramiiis och ännumera! Jag vill ju bara komma till ET iallafall!

Kramiiis 4 veckor kommer gå sååå snabbt!

Kram!

• Carolines
    Bubblare skrev 2009-09-03 01:31:50 följande:
    Happies, jättetråkigt att det inte gick vägen. Du lyckades ju faktiskt få fram hela 3 st blåsor som växte sig till rätt storlek. Så din äggreserv verkar det inte vara något fel på. Sedan så är det ju inte lätt, det gäller ju att man ska få ett sådant där toppägg och mannens simmare de bästa. Använde de ICSI om jag får fråga? Klart att du ska hoppas, sluta inte med det! KRAMÄnnumera: Nej vännen! Inte vad jag ville höra, trodde att nu kommer det allt gå vägen! Nu får läkarna ta en närmare titt, och se till att du förblir "lätt att bli gravid" och inte mer. Mycket stämmer hos er men något får kroppen att säga nej. Hur många ivf har du gjort? Läste om tidigare mf. men antar att dessa är 3 spontana graviditeter....Din kropp kanske behöver få det bästa utvalda ägget tillbaka? hur har slemhinnan sett ut? Många frågetecken. Kramiis, berätta hur det går är själv snart där... CarolineS, hoppas nu att det blir ET och vi får goda nyheter i tråden. Men även de mindre bra ska självklart ventileras!Vinteräpple: vad roligt att ni får fler försök, blir mer aku nu va? Själv har jag lite news! Jag fick en återbudstid idag på KS, träffa läkare och barnmorska! Tiden har kortats markant på KS pga förändringen till att fler måste skaffa egna donatorer. Allt känns bra. Jag har hopp! Chanserna var 30-40 % tyckte jag lät riktigt bra...Så nu ska jag först vid nästa mens göra en koll av livmodern, the usual katet-röntgen, tack och lov utan bubblan som blåses upp.. Sen andra menscykeln är det testomgång...har inte läst allt material än...så om 2-3 mån kan det vara min lyckodag. :)
    Va glad jag blir bubblare! Äntligen är det er tur snart! 30-40% låter ju jätte bra!!!
  • Carolines

Tack kramiiis att du tänker på mig! Jag ringde faktiskt upp dem idag då jag var så himla nervös. Tydligen såg två av äggen riktigt bra ut. De två andra vet dem inte ännu.. Vågar inte hoppas på för mycket men det verkar som att det blir ET imorgon. Kram!

• Carolines

Tjohoo! Jag är ruvare för första gången!!!! Efter tre ICSI försök känns det fantastiskt! Embryot har betyget 11 av 12 så det är nästan perfekt... Efter första dagen hade 2 delat sig men idag hade det ena stannat upp... Hursomhelst ruvar jag iallafall på ett fin fint!

• Carolines
    Happies skrev 2009-09-04 19:54:10 följande:
    GRATTIS! Otroligt underbart :) Nu håller jag alla tummar och tår! Var det här fjärde försöket?
    Tack!! Det var tredje försöket. Första fick vi avbryta pga lågt östrogenvärde. Andra fick vi ut tre ägg men inga befruktades och detta försök fick vi ut 4 ägg varav två befrukatdes varav ett med bra kvalité (11 av 12). Konstigt att detta känns som en seger men det är bara så skönt att få komma till ruvarstadiet en gång iallafall...
  • Carolines
    kramiiis skrev 2009-09-04 20:08:06 följande:
    carolines: stort stort grattis! så kul! åhhh vad jag hoppas för dig nu! tänk om ni äntligen får lyckas GRATTIS!KRAM!happies: hjärtat skönt att du står på benen igen och jag hoppas mannen din bättrar sig! det är så jobbigt att va ensam i det tuffa låter bra med en hemmakväll hoppas ni kan få det mysigt!VAd bra att donatorn var kvar oxå så ni kan dra igång kul! nu är vi många på G med ÄD, skönt för kommer säkerligen behöva prata känslor med er Jo jag blöder nog länge pga nedregleringen, kommer ihåg att det var likadant när jag sprayade. Fast denna gången känner jag av biverkningarna mer, är så VAAAAAAAARM! sjukt varm.men snart är du oxå pågång! åååååhhhhhfriida: åhhh vad glad jag blir att ni fick ett bra kub-resultat! grattis!
    Tack gumman! STOR KRAM!!!
  • Carolines
    Sommarblom skrev 2009-09-05 10:12:23 följande:
    Carolines: Härligt att höra att du ruvar. Grattis!!
    Tack!! Va skönt att du fick så bra resultat på KUB-testet! Nu kan ni bara njuta av graviditeten!
  • Carolines
    Vinteräpple skrev 2009-09-05 14:23:08 följande:
    Carolines - grattis! Njuut, det är det enda vettiga att göra när man ruvar annars blir man galen av väntan Ännumera och Happies - ett steg fram och två tillbaka känns ledsamt - hoppas ni får en bra helg och kan ladda om.Friida - jag har redan sagt grattis till ert superresultat på KUB, men säger det igen: GRATTIS!Och stora kramar till er andra, har massor att läsa ikapp!
    Tack!! Har redan blivit galen..

Skönt att ni får göra ett försök till med egna ägg! Om det inte funkar för oss nu så hoppas jag att vi ockskå får göra ett försök till...
  • Carolines
    ännumera skrev 2009-09-06 09:13:17 följande:
    Friida - underbart med bra KUB-test!! Grattis!!Carolines - grattis till ruvning!!Happies - va skönt att det känns bättre! Helt suveränt att donatorn fanns kvar också. Och tack för dina ord till mig! Ska kolla upp kortison och allt vad som kan vara möjligt. Har bokat tid med en bra doktor här i slutet av månaden.Bubblare - vilken tur med återbesökstid men ibland ska man banne mig ha tur!!Friida, jag är för tillfället perfekt inställd på levaxin enligt min endokrinolog.Vinteräpple - tack! När börjar du spraya? Eller blir det korta metoden?Kramiiis - det närmar sig med stormsteg...!! Börjar fundera på om IVF är någon mening när jag blivit gravid spontant, alltså om det ger större chanser. Ska ta ett ordentligt snack med läkaren om ett par veckor.Kan någon av er det här med lutealfas - är 10-11 dagar tillräckligt, kan det orsaka tidigt missfall??Det är så himla skönt att vara med i det här forumet, blir inte förstådd någon annanstans på det här sättet. Tack alla goa och stora kramar till er allihop!
    Det kanske är så att ni lättare blir gravida på vanligt sätt! Prata med läkaren och hör.. Tyvärr är jag inte så kunnig när det gäller lutealfas. Kram!
Svar på tråden Vi med högt FSH forts, del 11