Bästa stället för omplacering?
Som rubriken lyder. Vart är bästa stället att vända sig när man ska omplacera sin hund? Inte blocket o dyl, vill inte att vem som helst ska kunna svara. Bara såna med erfarenhet av rasen tidigare.
Som rubriken lyder. Vart är bästa stället att vända sig när man ska omplacera sin hund? Inte blocket o dyl, vill inte att vem som helst ska kunna svara. Bara såna med erfarenhet av rasen tidigare.
Vänd dig till uppfödaren, de vill ofta ha tillbaka sina hundar och omplacera dem själva, eller känner bra folk som vill ta dem. Eller om rasen har en hemsida där kunniga rör sig.
Uppfödaren kan jag definitivt inte vända mig till då hon visat sig vara helt oseriös. Dessutom är det 6 år sen vi köpte honom.
Rasklubben
Vår hund vi hade förut var en sk omplaceringshund från Blocket.Hon blev väl skött och omhändertagent trots att hennes förra ägare sålde den till oss två helt okända pesoner.
hittehund är väl det stället som jag ser som mest seriöst.
Mrs Winter skrev 2009-09-02 15:06:03 följande:
Puff
Djurens vänner finns väl i hela landet.
Hittehund
Hundfrämjandet
Hundar utan hem
Hmmm...finns säkert fler ställen om du googlar lite
Som fler skriver, rasklubben.
Hittar inget om omplacering på klubbens hemsida.
vovve.net kan man lägga ut annonser på... Kanske är bättre än blocket...
hör med rasklubben trots att de inte finns omplacerings info på hemsidan.
de kanske vet folk som söker äldre hundar och inte vill ha valp.
mitt tips är att först prata med dom.
ifall blocket eller inte skulle vara dålig plats är ju upp till er. det är ju ni som väljer köpare.
jag litar inte ett dugg på div omplaceringshem..... vad är de som säger att dom är duktigare än er på att hitta rätt köpare?
efter att ha kikat vad du har för ras så vet jag att de finns omplacering på hemsidan för äldre hundar.
för jag gissar att de är den hunden du har på bild i ditt bildgalleri
I mitt fall var det så att hunden fick ett bättre ställe hos oss.(som köpte via Blocket)Än vad hunden hade haft det innan hos kenneln där hon gått som avelstik.