Inlägg från: Snorky |Visa alla inlägg
  • Snorky

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

solstraalen skrev 2009-09-03 09:44:13 följande:
    Ni som köper vatten/slasktåliga vinteroveraller till era barn, vad kör ni med för regnkläder på vinter/hösten när det är riktigt slaskigt ute? Funderar om barnen ska ha fleecefodrade gummikläder i vinter eller ej.. Dom är då 2½år och 4år gamla.
    inga alls... för overallerna klarar just slasket och regnet. Därav att jag föredrar de så slipper man massa extra ytterkläder. Jag tycker fodrade gummikläder är helt onödigt om man har en bra funktionsoverall som är vattentät och inte för tjock.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    AochJsMamma skrev 2009-09-03 09:44:20 följande:
    ingen som har bild på fjärils leggingsen? Med risk att bli lynchad... är det inte trista pojkkläder just nu? hittar inget fint alls, varken på baby eller pojk..
    de finns i gamla bildtråden
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Lilaa skrev 2009-09-03 10:37:21 följande:
    Åhlens har fått mycket fint på baby avdelningen med. Synd att de skickar så lite rabatter
    ja, de är inte lika generösa med rabatterna. Men jag fick hem för nån vecka sen två stycken 20% på ett köp-kuponger. En som gick ut igår och sen som gäller senare i september... så det var bra iaf!
  • Snorky

lindex tycker jag har tappat otroligt mkt det senaste halvåret. Jag handlar knappt nåt där längre mer än till mig själv och velour till ungarna. Har blivit nån tröja åt barnen också... men annars köper jag mest småfolk o meandi nu. Lite från kappahl har det också blivit... de har lite roligt unisex. Pop tycker jag också har tappat massor, är knappt sugen på nåt därifrån. Ändå svämmar ungarnas garderober över, så det gör ju inget precis!

• Snorky
    karmasus skrev 2009-09-03 13:03:04 följande:
    Finns det någon Lindex rabattkod som funkar? hittar inga på deal.se eller rabattkod.se
    tyvärr tror jag inte det... vi får nog vänta en vecka eller två
  • Snorky
    Mysaaan skrev 2009-09-04 18:19:53 följande:
    Ska man ta höstskor som är 13 eller 20 mm förstora? Tyckte den med 13 mm satt bättre. När byter man till vinterskor i södra Sverige? Typ? Provade ett par från Kavat med lite foder i och ett par utan, vet inte vilken man ska ta, behövs det med foder i? Provade även vinterstöveln från Kavat och den va ju jätte lätt, ska köpa sådana till dottern i vinter, men vet inte om jag "vågar" chansa nu på storlek!?
    ska de användas nu så 13 mm... om de ska användas till vintern 20 mm
    Vinterskor är lite olika när man börjar använda. Beror på vad man mer har. Har man tex fodrade gummistövlar så funkar ju de så länge det är plusgrader... o då kan man ta till vinterskorna när det är minusgrader... så typ dec-jan... om det inte blir snö innan förstårs, då är det ju bättre med vinerskor.
    Vi använder vanliga promenadskinnskor från kavat nu och några månader framåt, kompleterar med gummistövlar. Både med o utan foder. Sen har vi vinterkängor som är fodrade. Det räcker gott o väl åt oss.
  • Snorky

Jag tolkar modevara som vad som helst... annars är det ju bara att maila kundtjänst, man brukar få snabba svar där... iofs inte nu när det är helg kanske.

• Snorky
    solstraalen skrev 2009-09-10 15:52:30 följande:
    JAg köpte nyligen 2 par plyschbyxor eller vad 17 det nu är ett par mörkblå å ett par mörkgrå i 98 från pojk. De mörkblå är mkt längre än de blåa..
    det skiljer nästan i alla färger, så när man ska shoppa plyschbyxor får man stå o jämföra de mot varandra... fattar inte hur svårt det kan vara att ha ett enhetligt system för storlekarna!!!! GAAAH!
  • Snorky
    Mysaaan skrev 2009-09-16 22:36:03 följande:
    Nä det är klart det inte funkar i regn har kollat runt lite nu på WS och dom ser lite tunna ut??! Men håller dom sej varma och så bara med den och tex då en tröja under? Den turkosa från Kappahl va ju hur fin som helst! funkar väl på en tjej va? Men dom verkar inte ha några tunnare skaljackor, inte Lindex heller? Men HM verka ha en, men hmm har inte tänkt beställa därifrån nu...pop är väl ganska så dyra? För WS och skaljacka låter väldigt bra Sedan finns det överdragsbyxor med hängslor? Vill gärna inte ha något glapp...
    du ska helst inte ha skaljacka och ws tillsammans, om du tänkte så? det blir kaka på kaka eftersom båda är vindtäta. En skaljacka fungerar bäst ihop med en vanlig fleece, annars blir det lite väl tätt och andas inte lika bra.
    ws:ar är kanon, tycker man håller sig varm i de lääänge. Jag har en själv och det är ett toppenplagg... använder det massor under höst o vår när jag cyklar till jobbet. Värmer helt kanon eftersom det är vindtätt också.
  • Snorky
    maadicken skrev 2009-09-16 23:25:02 följande:
    vet du att du är den första jag hör som säger så om jackorna. det har varit precis min tanke, och sonen har alltid använt dom jackorna för sig pga det. alla andra jag vet använder dom tillsammans.
    jasså? Jag har hört det på pop. Tidigare hade de en funktion i sina skaljackor med en dragkedja så man kunde fästa ws:en i den, men sen tog de som sagt bort det bara för att de anser att det blir för tätt och att det är bättre att använda en vanlig fleece i ist.
    Så här hemma har vi vanlig fleece, skaljacka och ws-fleece. Kan inte leva utan de plaggen!!
  • Snorky
    maadicken skrev 2009-09-16 23:52:25 följande:
    jasså var det därför den funktionen försvann? när jag var på pop och köpte windstoppern för nån månad sen så diskuterade vi ärmlängden och uppvik. hon i butiken menade att det inte skulle vara för mycket uppvikt eftersom att det då blir så knövligt om jag skulle ha en skaljacka utanpå. så hon missade nog den infon
    ja, de säger det iaf. Det var ju hösten 07 den togs bort... så det är ju ändå 2 år sen nu. Ja, alla tycker kanske inte samma då... men jag skulle ju aldrig sätta en jacka till uppepå min ws-fleece, för det skulle ju bli jättetätt och knöligt. Bättre med nåt mjukt o följsamt under en jacka.
  • Snorky
    sarismaris skrev 2009-09-17 06:45:30 följande:
    Hur är Fix WS-fleece i storleken? Funderar på en röd till min lilla. Stortjejen fick en rosa-lila från Pop. Verkar (som ju alla också säger) vara ett användbart plagg!! Skulle gärna köpa en från Pop till minstingen också, men tycker det blir lite dyrt.. Beställde en lila från H&M härisist, men skickade tillbaka för den va liten i storleken. Orkade inte beställa en större, ifall den inte skulle sitta bra heller.. Synd, för den va jättefin annars!
    små är de, gå upp en storlek.... iaf i jämförelse med pop.
  • Snorky
    Mysaaan skrev 2009-09-17 08:07:53 följande:
    Aha ok, ja jag tänkte ju kanske på ws nu och skaljacka om det är lite kallare ev. lite duggregn!? men kanske dumt tänkt då? svårt detta med ytterkläder tycker jag :-P Men ws låter verkligen som ett bra plagg, måste kolla upp detta idag
    Inte alls dumt tänkt... för ws är det bästa plagg du kan ha om du frågar mig!
    Men inte att ha ws och skaljacka på sig samtidigt, menade jag. Men var för sig är det helt toppen!!!
  • Snorky
    Helenapena skrev 2009-09-17 08:26:53 följande:
    Gör det Dottern har en vanlig fleece att ha under skaljackan (som är från HM) sen Vi köpte superbra överdragsbyxor på Lager157, med hängslen. Endast 129:- Inte helt vatten täta men vattenavvisande och vindtäta. När det är riktigt regn/slaskväder är ett fleecefodrat galonställ toppen tycker jag
    är inte lager´s vattentäta?? det står ju så på de iaf. Jag har funderat på de... därför jag funderar
  • Snorky
    Känslan skrev 2009-09-17 18:22:59 följande:
    Kan man använda 30% rabatten på damkläder på en väska på Lindex,ngn som vet?
    i webshoppen funkar det iaf... men för säkerhets skull så maila kundtjänst och sen är det bara att du hänvisar dit i butiken om de skulle krångla
  • Snorky
    Jessica24 skrev 2009-09-17 21:46:06 följande:
    Är det fler som har problem med att få "gratis-vantarna" gratis, så att säga? Jag lyckades inte med koden, trots att jag beställt över 400 kr.
    har du beställt barnkläder för 400 för det står det ju...
    har du använt andra rabatter? kan vara så att det inte går att kombinera... det är lite klurigt med alla rabatter o få de att fungera ihop
  • Snorky

Prova själva att ha halksockor i skor så får ni se hur hemskt det är! Jag har ett par raggsockor med halkskydd under och det var inte skönt för fötterna när jag satte på mig stövlar Därför har inte mina barn det heller....

• Snorky
    Bobbenn skrev 2009-09-22 16:13:06 följande:
    Så länge hon inte klagar så
    vad har hon att jämföra med?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9