Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

AochJsMamma skrev 2009-09-03 09:44:20 följande:
    ingen som har bild på fjärils leggingsen?Med risk att bli lynchad... är det inte trista pojkkläder just nu? hittar inget fint alls, varken på baby eller pojk..
    Jag tycker över huvud taget att Lindex höstkollektion är trist, även tjejkläderna. Fast hade jag haft pojk hade det nog inte blivit mycket köpt alls på Lindex denna hösten. Var det inte jättemycket fint förra hösten, som igelkottströjorna t ex?
  • Xgirl83
    Finesse skrev 2009-09-04 12:15:08 följande:
    gäller det även barnoveraller kan tänkas tro? *hoppas* vilken tror ni är bättre? fix eller bamse? hon är 21 månader snart.. fyller 2 i slutet av december.. jag har ju en bamse men den är förliten och måste säljas..
    Jag tror Fix är bättre alla gånger.
  • Xgirl83
    Lilaa skrev 2009-09-04 12:33:47 följande:
    Tror ni jag får byta en grej på Åhlens utan kvitto? det var en present jag inte har användning för?
    Vad är det för något då, är det något där det framgår att det endast kan vara köpt på KappAhl? Jag menar, är det t ex en parfym som säljs i alla möjliga butiker får du ju knappas byta. Men är det ett klädesplagg av ett märke som bara säljs på Åhlens, så kan du ju ha en chans (vet dock inte hur deras policy ser ut).
  • Xgirl83

Förlåt, nåt som är köpt på Åhlens menade jag.

• Xgirl83
    mortillsju skrev 2009-09-05 08:35:15 följande:
    Jag har faktikt aldrig använt det. Utan vi har stickade vantar och sen vattentäta vintervantar. Det har räckt för oss.
    Jag tycker att min dotter kan bli väldigt kall om händerna redan nu, om det regnar och dessutom blåser lite. Då fungerar ju inte stickade vantar, och det känns ju lite tidigt med vintervantar. Så jag funderar på om dottern är ovanligt kall om händerna. Men jag har kollat runt efter regnvantar, och alla är ju så himla stora i storleken! Dottern blir 2 år i november, men stl 1-2 år ser enorma ut. Har sett att nån webshop har stl 0-1 år, funderar på att beställa det även om det känns rätt knäppt.
  • Xgirl83
    Madge skrev 2009-09-05 21:07:29 följande:
    Det finns tunna, smidiga vattentäta vantar på Ica Maxi, vi använde såna förra året och såg till min glädje att de fanns i år också. 79 kr, de tycker jag var enkla att få på och inte sådär jätteenorma i storleken som vantar annars blir.
    Det hade kanske varit nåt för vår dotter, synd att vi inte har ICA Maxi i stan. Men om jag är inne i en sån butik nån annanstans så ska jag hålla utkik. Tack för tipset!
  • Xgirl83
    IDA30 skrev 2009-09-06 16:32:11 följande:
    Någon som vet om det finns mamma strumpbyxor eller mamma leggings på Lindex som är lite "grövre" dvs inget genomskinliga. Samt vilka färger isåfall? Tack på förhand!
    De har väl slutat med mammakläder tror jag?
  • Xgirl83
    Glittrax skrev 2009-09-09 12:27:07 följande:
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala..Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek! surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
    På babyavdelningen är de rätt normala, men på småbarnsavd är de små i storleken. Men jag tror Fix och Bamse är större.
  • Xgirl83
    Glittrax skrev 2009-09-09 18:35:28 följande:
    jasså, det kanske är så det är... köpte även två velourbyxor och ena paret satt tightare över låren på henne, sambon tyckte det med... men kollade aldrig längden.. ska ta och göra det med!hon i kassan tyckte det var tråkigt att inget passade då jag lämnade igen allt som jag köpt på lindex online.. satt ju som korvskinn! men om det är felmärkt är ju rätt dåligt! tror ju itne att alla plagg var felmärkta.. men man kan ju undra
    Det var inte ett par från pojk och ett par från flick då? Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att pojkmodellen är större i storleken. Tror det ska vara typ färgerna svart, mörkblått, grått i alla fall som är "pojkfärger".
  • Xgirl83

Nån som vet om dessa andas, eller om de är mer som fodrade galonbyxor? Det står ju vattenavvisaden, så då borde de väl andas?

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=3828518&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357441

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9