Inlägg från: mianf |Visa alla inlägg
  • mianf

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Du hade klarat dig med en 23:a man ska ha mellan 1,5-2 cm just för att få plats med en raggsocka och är där då 1,8 cm så är det ju perfekt. Du får hoppas att foten växer lite eller byta storlek

Hallontårta skrev 2009-09-04 13:20:39 följande:
    Men ååååh. Jag kanske skulle ha tagit stl 23 då...han har 13,7 på fot och innermått på 24 (som jag beställde) är 16,2 och på 23 är det 15,5. Men jag tänkte att en raggsocka kanske blir för trång i 23:an. Om det bör vara max 2 cm så blir stl 24 2,5 cm. Å andra sidan ska han ju inte ha det riktigt riktigt än heller...bah jag får ångest av skoköp! Det värsta jag vet!
  • mianf

Iochförsig, men en barnfot växer ca 15 mm per år (dock ryckvis) så tror ändå du klarat dig mer en 23, men som du säger med en sula kan 24 kanske fungera.

Hallontårta skrev 2009-09-04 15:52:33 följande:
    Helst ska den ju räcka i alla fall i sju månader (till april), så det borde ju funka att ha en sula i den första tiden...bara den inte blir för tung? Å andra sidan är han duktig på att gå. Gaaah vilken ångest jag får! :>
  • mianf

Oj, vad bra att det gick att lösa så enkelt hoppas nu dem blir bra

Hallontårta skrev 2009-09-04 16:08:31 följande:
    Det gick att ändra själv, nu tog jag 23. Växer han ur dem får jag köpa nya i så fall. Tack för all hjälp!!
  • mianf

Gick du upp en storlek? Tänkt beställa på nätet men blev nu osäker på vilken storlek jag ska ta.

maadicken skrev 2009-09-08 23:44:35 följande:
    hittade dom på mitt lindex idag. tyckte dom var helt okej, men såg ju väääldigt små ut...hade velat ha en brun till sonen, men han tyckte grön så det fick det bli. kanske blir en brun med 
  • mianf

Tack så mycket

maadicken skrev 2009-09-09 10:39:21 följande:
    ja jag tog 104 till min 96 cm normalbyggda 2½ åring. normalt sett å har han 98 och 92 passar oxå på många tröjor.traktor tröjan i 104 är lika stor som en från HM i 98/104. HM har längre ärmar.  det såg ut att skilja väldigt mycket mellan 98 och 104 på traktortröjan.
  • mianf

Jag hade kontaktat affären då de troligtvis missat att registrera att du hämtat paketet.

AochJsMamma skrev 2009-09-28 20:00:48 följande:
    Idag har jag fått mail och sms om att jag inte hämtat ut mitt paket på Lindex, och att jag bara har rätt att göra detta i 11 dagar till...men jag har ju redan hämtat det?? Vad göra? Vad kan ha hänt? Eller ska man bara strunta i det?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9