Inlägg från: Helenapena |Visa alla inlägg
  • Helenapena

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Mysaaan skrev 2009-09-16 07:39:51 följande:
    Vad kör ni med för jacka till era små nu i höst?
    Min 14-månaders har en ws-fleece, oslagbar!!, och 3,5-åringen har en softshelljacka
  • Helenapena
    Mysaaan skrev 2009-09-16 15:50:51 följande:
    Har inte satt mej in så mycket med det här med ws-fleece...men tål dessa regn också? Ungefär vilka temperaturer är de lämpliga vid? Är de helt vindtätta? Var har du köpt din? Vad är det för skillnad på den och en softshelljacka?
    WS-fleecen är vindtät och vattenavvisande och den både andas och värmer
    Den jag köpte nu är från POP men FIX (Lindex såklart ) har också en och även HM och KappAhl. Vår son hade den från KappAhl under våren och den var hur bra som helst den också!

Softshellen har även den god andningsförmåga och skyddar mot vind. Materialet är både lätt och mjukt och det är stretch i vilket gör plagget bekvämt. De mikroskopiska hål som finns på ytan är så små att de inte släpper igenom väta och regn. Däremot har ångan och fukten från kroppen mindre partiklar vilket gör att plagget andas

Perfekta höst/vårplagg båda två!!
  • Helenapena
    Mysaaan skrev 2009-09-17 08:07:53 följande:
    Aha ok, ja jag tänkte ju kanske på ws nu och skaljacka om det är lite kallare ev. lite duggregn!? men kanske dumt tänkt då? svårt detta med ytterkläder tycker jag :-P Men ws låter verkligen som ett bra plagg, måste kolla upp detta idag
    Gör det
    Dottern har en vanlig fleece att ha under skaljackan (som är från HM) sen
    Vi köpte superbra överdragsbyxor på Lager157, med hängslen. Endast 129:- Inte helt vatten täta men vattenavvisande och vindtäta. När det är riktigt regn/slaskväder är ett fleecefodrat galonställ toppen tycker jag
  • Helenapena
    Snorky skrev 2009-09-17 08:32:31 följande:
    är inte lager´s vattentäta?? det står ju så på de iaf. Jag har funderat på de... därför jag funderar
    Hittar inte rätt byxa på hemsidan men du kanske har rätt
  • Helenapena

God morgon!
    Ett tips till alla mammor

Jag hittar tyvärr inte jeansen jag vill tipsa om på hemsidan så jag kan inte länka till någon bild men hur som helst så har Lindex numera sååååå snygga baggyjeans!!!! Dom är väldigt lik Vero Moda´s Only cover jeans men priset är ju hundra gånger bättre!!
    Dom sitter supersnyggt och är exakt hur sköna som helst
    *Tipsar tipsar*

Trevlig helg till er alla!
    Helena

• Helenapena
    iAnnaMaria skrev 2009-09-25 10:31:45 följande:
    Vad kostar dom?
    299:-
    sarismaris skrev 2009-09-25 08:53:06 följande:
    Tyvärr är de rätt höga i midjan, sånt gillar inte jag... Annars var de snygga!!
    Dom är inte så höga i midjan som dom ser ut tycker jag. Är inte heller något fan av byxor med hög midja men den ser högre ut än vad den är på dessa .-)
  • Helenapena
    Xgirl83 skrev 2009-09-25 12:09:17 följande:
    Åh, de ska jag kolla in! Fast om de är höga i midjan så kanske de inte är nåt för mig heller, men jag ska kolla efter dem.
    Gör det
    Dom ser rätt höga ut i midjan men är inte alls lika höga när dom sitter på. Gillar själv låga byxor men ÄLSKAR verkligen dessa
  • Helenapena
    Mamma och Mor skrev 2009-10-06 20:41:56 följande:
    Nu behöver jag lite tips inför jeansköp åt lilla treåriga dottern :)Hon är en rätt så slank tjej med långa ben så var hittar jag jeans med smal passform som sitter bra? Reglerbar midja kan ju vara en fördel.Lindex, Kappahl, Coop, POP? Är öppen för alla förslag, huvudsaken är att jeansen sitter bra och inte hasar ner   Hon har inte blöja längre, så det är inget man behöver ha i åtanke.
    HM har suveräna jeans!!! Min tjej är 3,5 år och också långbent och smal och HM´s jeans sitter perfekt på henne
  • Helenapena
    tobiq skrev 2009-10-13 15:00:40 följande:
    Det verkar som om ni har bra koll på barnkläder här inne så ni kanske vill hjälpa mig med en sak?Jag letar desperat efter en mössa till min 13-månaders. För en månad sedan hade hon huvudomfång 46,7 cm och jag behöver en mössa som helst ska passa i ett par månader i alla fall, vågar man köpa en storlek 46-48 då? Det finns ju inga mössor i större storlek som har knyt under hakan och det är ett MÅSTE för annars åker den av direkt. Vad tror ni? Har ni sett någon sådan mössa i 48-50?
    Har du kollat HM, KappAhl och Lindex? Tycker mössutbudet brukar vara rätt stort och varierat hos alla tre... Lycka till!!
    Vet att Villervalla har också men då går priset upp lite men modellerna är fina
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9