Marty1980 skrev 2009-10-28 21:42:18 följande:
Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter.Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.
Men det är väl en jättebra deal! Varför skulle de ge dig en dyrare jacka än den du betalat för. Får du 100 kr tillbaka och får behålla jackan kan du ju lämna jackan till skräddare och få det fixat. De gav dig ju massor av valmöjligheter. Tycker att de var ovanligt schyssta med tanke på att du ej hade kvitto