Inlägg från: Pillis1975 |Visa alla inlägg
  • Pillis1975

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Buttelina: Är det muminlångkalsongerna dottern har på sig i bt?

• Pillis1975

Coca cola light skrev 2009-10-27 17:24:19 följande:

Är det någon mer än jag som reagerar på hur smal modellen ser ut som visa den silvriga och rosa klänningen? När man tittar på henne i den silvriga klänningen ser ut helt anorektisk ut. Usch och fy!
    Det kallas RETUCHERING!
  • Pillis1975
    Buttelina skrev 2009-10-28 14:07:59 följande:
    vad f*n har det med saken att göra?
    Nej men så är det ju. Vissa är väldigt långa o smala, men fördelen med det är att de kan ha turen att se bra ut på bild, för där ser det bäst ut om man är väldigt lång o extremt smal. I verkliga livet ser de ju inte så där bra ut när de står bredvid "vanliga" människor, då ser de ut som långa stickor.
  • Pillis1975
    Hallontårta skrev 2009-10-28 20:53:38 följande:
    Men så är det ju inte, en del ser bara sjuka ut.
    Ha, ja men då tror jag alltid att de är för retucherade
    Jag tycker oftast att fotomodellerna ser bra ut på bilderna, men jag vet att de inte ser så bra ut i verkligheten för som sagt så ser de ofta undernärda ut och är alldeles för långa.
  • Pillis1975
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:42:18 följande:
    Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter. Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.
    Om du har kvittot så är det deras skyldighet att byta ut jackan mot en ny. O att de ska skicka iväg den på lagning är ju självklart.
  • Pillis1975
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:53:46 följande:
    problemet är bara att jag har byxor som passar till och han behöver ju en jacka. Jag har inget kvitto eftersom jag köpte den förra året. De kan ge mig en jacka som kostar 399 men den motsvarar ju inte en från Fix då får jag betala mellanskilnaden.
    Aha, om du inte har kvitto ska du vara glad om du ens får hälften av vad den kostade ny. Men som jag sa så borde de skicka den på lagning även utan kvitto.
  • Pillis1975
    AochJsMamma skrev 2009-11-17 12:16:07 följande:
    med risk att trampa nån på tårna (förlåt isåfall!) men köper man en sån här till sin son?? www.lindex.com/se/Product/Product.aspx... Lite för mkt Hugh Hefner över den för min smak
    Nej en sådan köper man inte!
  • Pillis1975
    Allrona skrev 2009-11-25 12:44:29 följande:
    Ingen som vet? Min mamma är på stan, kan hon då hämta ut mitt paket om hon får ordernummer?
    Min mamma har hämtat ut ett paket till mig o det funkade jättebra Hon fick mina ordernummer bara.
  • Pillis1975
    Hejpådig skrev 2009-11-25 17:20:29 följande:
    bildbevis? blir svårt, hälften är på väg till farmor (tomten) o resten ligger i tvätten :0)
    Vi vill se hur fint det är såklart Vi betvivlar inte att du köpt det
  • Pillis1975

Apropå julkaledern. Tightsen ser jäkligt snygga ut, men man vågar väl knappt beställa utan att ha provat dem.

• Pillis1975

Kappahl sms:ar mig avigt och rätt *uppskattas*

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9