Inlägg från: tobiq |Visa alla inlägg
  • tobiq

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Hej! Jag hoppar gärna in i den här tråden om jag får, är galen i Lindex- dotter är en vandrande reklampelare:D
    Är det någon som har sett den vita pälsmössan med sidenband som knyts och den svarta pälsmössan som man stänger med en knapp på bebisavdelningen? Dom finns inte på hemsidan än, men i butik. Velar fram och tillbaka vilket jag ska välja, knytbanden är ju jobbigare men dottern är en mösshatare som alltid försöker slita av sig mössan, klarar knappen sånt tror ni eller är det bättre att satsa på snören?

• tobiq
    straw2008 skrev 2009-10-05 15:54:46 följande:
    VILL MED HA!!! har inte sett varken den eller kaninen än, kan det vara så att vissa saker bara kommer till webbbutiken? Om någon har den snälla skriv om den är liten/stor i storleken... vill så gärna köpa men nu köper vi 86 till sonen så 80 kanske blir för litet om den inte är väldigt stor. Väntar annars syskon i jan o kommer köpa både kanin o drake till syskonet :O)
    Jag är också nyfiken på det! Min tös drar också 86 i storlek nu men funderar på att köpa kaninen i alla fall, problemet är ju att den har fot och hon har långa ben. Får klippa av fötterna i värsta fall. Hon blir oslagbar i den eftersom hon inte går än utan hoppar fram på knäna=kanin:D
  • tobiq
    CasaMia skrev 2009-10-06 00:01:30 följande:
    Hoppar in här och blev alldeles paff - så gjorde min 'stora' flicka oxå. Hoppade på knäna innan hon började krypa - har inte sett eller hört om nån annan förut. Kul!Fast iofs hoppar och dansar lilla dottern på knäna nu, när det är dags för henne att börja gå snart. Kanske det är så hos er med när jag läser igen. Nåja, kul i alla fall =)
    Så är det här:D Hon har fyllt ett nu men är helt ointresserad av att gå, men hon hoppar sig fram i racerfart! Man får springa ikapp henne, haha. Just därför känns kaninpyjamasen nästan som ett måste!:)
  • tobiq

Det verkar som om ni har bra koll på barnkläder här inne så ni kanske vill hjälpa mig med en sak?
    Jag letar desperat efter en mössa till min 13-månaders. För en månad sedan hade hon huvudomfång 46,7 cm och jag behöver en mössa som helst ska passa i ett par månader i alla fall, vågar man köpa en storlek 46-48 då? Det finns ju inga mössor i större storlek som har knyt under hakan och det är ett MÅSTE för annars åker den av direkt.
    Vad tror ni? Har ni sett någon sådan mössa i 48-50?

• tobiq
    pipsa skrev 2009-10-13 15:03:07 följande:
    vet att pop har i alla fall mössor med snöre upp till storlek 48-50
    Hehe, jag sitter och tittar på deras hemsida nu:) Men det är ju dyrt alltså, men helt klart värt det om det inte går att få tag i någon annanstans. Är inget jättefan av PoP egentligen, tycker att kläderna är lite småtråkiga men rött brukar ju finnas iaf och tösens vinteroverall är lila med röda dragkedjor så det matchar ju lite åtminstone:)
    Tack för svaret!
  • tobiq

Tack för era svar om mössorna!:)
    Jag har inte luskammat alla "vanliga" affärer på mössor men på webshopparna finns inga mössor i större än 46-48 med knyt i alla fall, kanske ska kika lite till...

Ni som köper mössor på PoP, kan ni rekommendera någon speciell modell? Ska nog gå dit och prova men är lite nyfiken ändå!

Tack för tipset om Villervalla, deras mössor är ju skitsöta- dessutom fanns det en massa rea där nu och jättebra priser! Vet någon hur varma deras knytmössor är?

• tobiq
    Xgirl83 skrev 2009-10-14 08:54:33 följande:
    Från Me Too möjligtvis? Då har våra döttrar likadana.
    Ja den är från Me Too!:) Jättefin tycker jag! Har din tös haft på sig den ute ännu? Det känns som om det inte dröjer länge med tanke på hur kyligt det är.
    Vilken mössa ska du köra med?:)
  • tobiq

Är det i butiken man fixar clubkort? Jag har trott att jag varit medlem hela tiden, har en användare på hemsidan och får nyhetsbrevet och sådär, men något kort har jag inte och jag får inga rabatter heller:(

• tobiq

Åh, visst är den här fin!

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=7019346&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361

Blir lite osäker på om tösen kommer kunna ha den till jul dock, hon har 86 nu, skulle tippa på att hon är ca 81 cm lång nu- men klänningar brukar ju inte på urväxta på ett tag...

• tobiq
    Smultronhjärta skrev 2009-10-16 21:45:55 följande:
    Supersöt- en sådan måste jag köpa till jul
    Visst var den fin! Åh, jag hoppas att storlek 86 håller ett tag för jag tycker bebisavdelningen har mkt finare kläder än barnavdelningen...
    Dom här byxorna är ju också väldigt gulliga till julfirandet, tur att man har många att besöka under mellandagarna:)

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=7019282&path=3403475;3215210;3232580;4040007
  • tobiq

Nu har jag fixat ett medlemskort äntligen! Tydligen är det club-dag här på fredag med 25% på hela köpet, brukar dom ha det ofta?:)

• tobiq

solstrålen 76 skrev 2009-10-20 23:46:44 följande:

vad för medlemskort vilken affär?
    Åh det glömde jag ju skriva:D Lindex club-kort, har inte haft det innan av någon outsäglig anledning!
  • tobiq

Tänkte be om ett smakråd! Jag shoppade loss på lindex idag och köpte bland annat den vita lilla pälsvästen med rosett (babyavdelningen) men nu börjar jag tveka om den verkligen var så fin... Vad ska man matcha med tro? Den var dessutom lite stor för dottern så jag funderar på att byta till den här istället:

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=6734027&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361;3157653

Den borde väl vara mer användbar?

• tobiq
    mortillsju skrev 2009-10-24 09:00:38 följande:
    Åhhh så söt. Klart finare än pälsvästen och funkar toppen även när det inte är kalas!!
    Det är lite så jag tänker också, det blir nog ett byte! Västen känns inte överdrivet användbar:)
  • tobiq
    charmmiss skrev 2009-10-24 15:17:08 följande:
    priset på dn västen e så skum. på babu kostar den 119kr o på flick är den exakt likadan o där kostar den 99kr
    Vad konstigt! Det brukar ju vara tvärtom! Isf ska den absolut bytas:)
  • tobiq

På tal om fotografering så ska jag fota min 13-månaders tjej hos fotografen idag. Har velat med klädval länge men jag har nästan bestämt mig för sjömansklänningen från FIX (köpte i våras) och bara ben. Den måste väl funka?

• tobiq

Jag köpte två Bamse-velourtunikor på rean på lindex härromdagen, den ena är mossgrön med rosa detaljer och har lillaskutt på magen och den andra är knallrosa med röda detaljer och har Bamses hund på magen- vet ni vilka jag menar?
    Tror ni att dom nya velourleggingsen går att matcha med dessa?

• tobiq
    Xgirl83 skrev 2009-11-20 21:37:47 följande:
    Jaha, det kanske de är? Hursom så tror jag inte den fungerar helt bra med kjolen nej.
    Håller med, hade satsat på enfärgad kjol till, kanske jeanskjol.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9