MammaM skrev 2009-11-19 09:22:00 följande:
Någon som vet Lindex policy gällande byten av vara på rea?Jag köpte nämligen ett par byxor på rea och det vart för stor storlek. Ringde kundtjänst för att se vart byxorna fanns. Gick till butiken och där var byxorna inte på rea så då fick jag inte byta till den nya storleken om jag inte betalade mellan skillnaden. Den butiken där jag köpte byxorna hade tydligen satt dem på rea pga att de hade få kvar. Har giltigt kvitto så det var inget problem.Någon som vet om det ska vara så här puckat för hur ska jag kunna veta att varan är read pga detta????? Var osäker redan i butik och då sa de att det är bara att byta om det vart fel....men de var tydligen inte så lätt.När jag tänkte efter så skulle den butiken jag bytt i göra en vinst. Först köper de mina byxor för 50:- och säljer ett par nya till mig för 150:-. Säljer mina "gamla" byxor i butik för 150:-.....den butiken gör ju en vinst på mig...eller tänker jag fel?
var med om samma sak i somras..de sa att det var deras policy och min mamma blev så irreterad så hon ringde till kundtjänst och det stämmer tydligen. helt sjukt tycker jag, vad för det om de tar en M till exempel och hänger dit en L?? De får ju samma pris för byxan när de säljer den oavsett storlek?? Sen så tror jag at vissa expediter skiter i den regeln o byter ändå, antagligen för att de tycker regeln är pinsam, för jag har fått byta ibland ändå.