Inlägg från: Finesse |Visa alla inlägg
  • Finesse

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

molnen skrev 2009-09-29 18:00:32 följande:
    Maxi eller stan???
    maxi.. men det fanns bara lite grann.. men väldigt fina kläder mkt i storlek 110-116..
  • Finesse
    molnen skrev 2009-09-29 23:17:17 följande:
    Ska åka och kika i morgon-110-116 har Liv nu så det låter bra
    dom var längst in på flickavdelningen.. så långt in som möjligt typ.. lite gömt

bebisavdelningen hade ingen rea alls.
  • Finesse

Nu har jag fått Ebbas vinterskor.. det blev Kavat defender från ellos, 50%.. dom var 15,4 cm innermått precis som det stod på sidan.. visst var det nån som sa att dom var mindre?

Skorna ser iaf gigantiska ut men hon får väl ha tjocksockar från början så

• Finesse
    Hallontårta skrev 2009-09-30 20:54:14 följande:
    Idag fick jag Kavat Defender från ellos. De var inte alls så klumpiga som jag trodde, jättefina!!
    Vilken storlek tog du?
  • Finesse
    Allimac 2004 skrev 2009-10-11 08:05:39 följande:
    Oj så fin!!! Synd att den inte finns nu, tycker inte att Bamsekläderna är så fina nu i höst
    ja den är riktigt fin.. ebba fick en sån i julklapp.. men det var 86 på den så den är för liten nu.. men jag älskade den
  • Finesse

va f*n!!! jag kom hem nu.. efter att ha storhandlat på lindex.. å sambon ger mig posten.. 25% på ett helt köp! Imorron är det jag som bär tillbaka grejerna å ska ha 25%.. det borde man väl få??

• Finesse

Hjälp!!

Jag har köpt FIX overall till Ebba i år.. storlek 92.. MEN hon växer så det knakar så overallen sitter precis bra nu.. hittade igår en i 98 som jag la undan tills idag.. Ringde dit och bad dom mäta.

92:
    Armar: 29, Ben: 32, Rygg: 55

98:
    Armar: ca. 32, Ben: 37, Rygg 55,5

Det är just över ryggen (kroppen) som den börjar bli tajt, den i 92 alltså, och den är nästan stor i ben och sitter helt ok i armarna.. vad ska jag göra? Byta till 98 eller behålla 92?

• Finesse
    mortillsju skrev 2009-10-16 13:34:46 följande:
    Byt modell skulle jag säga. den verkar inte vara rätt för din lilla.
    fast det har jag inte råd med.. kan inte få pengarna tillbaka då jag inte har nåt kvitto kvar..
  • Finesse
    Bobbenn skrev 2009-10-17 10:32:10 följande:
    BYT! Den hade min 80 cm dotter kunnat ha ju
    jag behöll den.. vi provade den på henne när mina föräldrar var här och dom tyckte att en storlek större skulle göra så att hon inte ens skulle kunna röra sig.. för den är lång i armar och ben, den i 92, å den i 98 skulle ju vara ännu större.. Hon verkar ha lång överkropp min dotter. Nästa år får jag försöka hitta nån overall som passar henne bättre.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9