• Lovali

Svettas ihjäl vid mens..vanligt?

Jag har i ett par år märkt att jag blir märkbart varmare dagarna före mens och de två första dagarna på mensen. Säkert helt normalt och inget konstigt med det kanske men de 2-3 senaste månaderna så är jag verkligen extremt varm, speciellt nattetid i ett par dagar. Jag vaknar badande i svett och tror att jag har typ 39 graders feber men det har jag inte. Det är jättejobbigt. Är jag ensam om att ha det så undrar jag nyfiket?

• Svar på tråden Svettas ihjäl vid mens..vanligt?
  • Lovali

Oj då jag är tydligen ensam om detta fenomen? Får nog kontakta min gynekolog...

PUFF PUFF

• Rosana

Nej, du är inte ensam- Jag känner igen det där! Framför allt nätterna inna mens så är jag som en bakugn! Händer att jag vaknar upp mitt i natten dyblöt och får duscha och byta lakan. Inte varje gång, men det händer. Och precis som du skriver så håller det i sig ett par dagar in i mensen. Äckligt och ofräscht, känner mig som ett ångande träskmonster.
    Fick mens idag - och har varit ångande de senaste dagarna. Mina FÖTTER har varit så varma på nätterna:-0 att jag nog hade kunnat steka ägg på dem.
    Måste vara hormonellt.

• Anonym (En till...)

Här är en till som vaknar dyblöt av svett ca en vecka innan mensen kommer igång, tokjobbigt!

Svar på tråden Svettas ihjäl vid mens..vanligt?