• Fruxo

behöver ett tel.nr. så att ej telefonförsäljare kan ringa uppen

det skall finnas nåt som heter typ: Nixa el nåt liknande. ett register som man läggs in i så ringer inte telefonförsäljare upp en om man e med där. jag skullje villja ha detta tel.nr nån här som har det.

idag e det ett nr som har ringt x antal ggr varje gång jag har svarat så har jag klickats bort e lite irriterad på dom just nu. ringde upp nr o komm till en telefonsvarare som sa vad dom hette o vad dom gjorde.

det e otroligt många telefonförsäljare som har ringt till mig nu på kort tid orkar inte just nu skall ha mitt 2 barn om 9 dar.

• Svar på tråden behöver ett tel.nr. så att ej telefonförsäljare kan ringa uppen
  • discodivan

har anmält mig där, de ringer som galningar ändå

• S vali s

man kan ju som sagt alltid anmäla sig till NIX registret men det hjälper föga, dom fortsätter att ringa ändå

• EllaGirl

De som redan har dig registrerad som kund kan fortfarande ringa. Om du är/har varit kund hos någon alltså.

• Fruxo

tack alla

ringer dom ändå?? det skall dom väl inte göra??? ringer dom o jag e med i nix så kan jag ju säga att jag e med i nix o behöver inte vara så himmla trevlig då dom ringer.

• bbpop

Vi har haft NIX i fyra-fem år (eller nåt åt det hållet) och det funkar jättebra. De ringer aldrig! Man kan spärra direktreklam (i brevlådan) på samma sätt och de ber t.o.m om ursäkt i förväg om de råkar skicka något litet erbjudande till oss ändå!

• JessicaåIda

kan ta upp till 3 månader innan din kundanmälan hos nix fungerar till fullo. Fungerar jätterbra därefter tycker iaf jag.

• Solvarm

Jag säger som flera andra, jag är NIX-registrerad och det fungerar jättebra. Det tog dock ett tag innan det "börjase verka" eftersom man måste skriva under ett papper som de skickar hem till en.
    Visst har det hänt att någon ringer ändå men jag brukar avbryta illa kvickt och informera om att jag är NIXare och då ber de om ursäkt och lägger på. Det har hänt två-tre gånger.

Svar på tråden behöver ett tel.nr. så att ej telefonförsäljare kan ringa uppen