Inlägg från: amomentlikethis |Visa alla inlägg
  • amomentlikethis

Jag hatar mitt självfall!

Varför varför varför var just JAG tvungen att få självfall?

Det går ju aldrig göra något med håret utan att platta det, annars ser jag bara ut som en stor rishög i huvudet

funderade på att klippa mig, men hur? Det finns ju inga frisyrer som passar med självfall. Det krullar ihop sig och blir bara fult fult fult.

Är det någon som har tips på en frisyr som kan passa hår med självfall där man inte hela tiden måste ta till plattången för att det ska bli snyggt?

Jag har börjat ge upp hoppet och det enda som är kvar att göra är väl antingen att raka av håret eller permanenta mig så jag åtminstående får riktiga lockar istället för det här.

• Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!
  • amomentlikethis
    AstraTrillian skrev 2009-09-02 23:55:07 följande:
    Vad knäppt det är, jag hatar mitt spikraka hår och har alltid gjort. Skulle nog offra mindre viktiga lemmar för lite lockar. Inga frisyrtips dock
    jag kan komma NU så byter vi
  • amomentlikethis
    kråkanbråkan skrev 2009-09-02 23:56:23 följande:
    Oh, ja har samma problem som hon ovan. skulle offra mitt ena ben för lite lockar....
    nejnej, behåll ditt ben och ditt fina raka hår. tro mig!
    eller, ska ni ha lockar så skaffa riktiga, inte såna här halvdana som jag får.
  • amomentlikethis
    majlin84 skrev 2009-09-02 23:56:41 följande:
    samma sak för mig..men har börjat testa no-poo metoden o då blir de inte burr o fult utan fina lockar..bättre det iaf. o skööönt att slippa plattången alltid som gör håret blir ännu värre!
    önskar jag kunde testa olika medel för håret men jag har så känslig hårbotten att jag tål bara head and shoulders. har fått köra med det i några år nu, provar andra ibland men det går inte.
  • amomentlikethis
    Danitrass skrev 2009-09-02 23:56:51 följande:
    Rakpermanenta det?
    har frågat om det men frisören tyckte jag hade för tunna hårstrån för det så det ville han inte göra. å permanenta var det tydligen inte godkänt för heller. har väl dålig hårkvalité.
  • amomentlikethis
    sakoline skrev 2009-09-03 00:02:49 följande:
    Har inte fullt så burrigt som du, men det står alltid ut lite hårstrån hehe. Syrran sa nyligen att mitt hår var konstigt: "det ligger ner men står alltid lite ut". Haha. Se det som volym! Att ha alldeles rakt hår kan se fett & platt ut i sin tur...
    ja, så har min ena syster. håret ligger platt och ser fett ut och ingen frisyr kan ge henne mer volym. tur för henne att hon är en pojk-flicka och inte bryr sig så mycket.
  • amomentlikethis
    majlin84 skrev 2009-09-03 00:09:38 följande:
    det är inget medel...det innebär att man inte använder schampoo och produkter med silikon som förstör håret...man använder antingen bara balsam eller kör med bikarbonat och äppelcidervinäger för att inte slita på håret vilket gör de mer frissit o jäkligt:P
    jo det vet jag, men det funkar inte för mig det heller.
    har en extremt känslig hårbotten. fick utskriven medicin för det när jag var mindre, något exemaktigt. tror inte dom riktigt kom på vad det var. men nu är det borta men bara så länge jag använder head och shoulders. annars ser jag inte klok ut i huvudet.
  • amomentlikethis
    elinlovesjoel skrev 2009-09-03 13:36:34 följande:
    jag har samma problem som du har, jag har alltid gömt det i en tofs jag har jättetjockt hår och av två typer mitt underhår har ett "jättefint" självfall medans det övre är något rakare vilket gjort det ännu mer besvärtligt, jag klippte lugg nu för inte så länge sedan det är ett tips man kan ju alltid spraya upp luggen eller andvända hårnålar om man inte vill eller tyckte det blev bra med "luggen" sedan jar jag försökt att jobba med mitt självförtroende för att våga gå utan tofs svårt men det går.. hoppas du finner på något och berätta gärna
    har alltid mitt uppsatt i tofs med. skulle verkligen inte gå ut utan att ha fixat till håret på något vis om det inte är uppsatt.
    lugg klippte jag faktiskt i maj men har inte låtit den klippas så nu håller den på att bli lång igen. den fick jag platta för att ha den på plats men det visste jag ju redan innan jag valde att skaffa lugg. nu har jag den som du skrev, med hårnålar rakt över huvudet.

vill ju gärna ha det i någon frisyr för så här kan det inte se ut...sen tänkte jag färgat det i någon häftig färg, rött kanske. vet inte riktigt vad jag passar i men det går ju pröva sig fram
Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!