Inlägg från: majlin84 |Visa alla inlägg
  • majlin84

Jag hatar mitt självfall!

samma sak för mig..men har börjat testa no-poo metoden o då blir de inte burr o fult utan fina lockar..bättre det iaf. o skööönt att slippa plattången alltid som gör håret blir ännu värre!

• majlin84
    amomentlikethis skrev 2009-09-03 00:02:18 följande:
    önskar jag kunde testa olika medel för håret men jag har så känslig hårbotten att jag tål bara head and shoulders. har fått köra med det i några år nu, provar andra ibland men det går inte.
    det är inget medel...det innebär att man inte använder schampoo och produkter med silikon som förstör håret...man använder antingen bara balsam eller kör med bikarbonat och äppelcidervinäger för att inte slita på håret vilket gör de mer frissit o jäkligt:P
  • majlin84
    Mie74 skrev 2009-09-03 20:54:48 följande:
    Jag har lockigt hår och ser ut som ett troll.Jag brukar platta det men är det det minsta fuktigt så blir det lockigt.Den här No Poo metoden hur funkar den och vad använder man och hur går man till väga kanske värt att prova.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m45890890.html eller lockig.se kan man läsa om det.
    Det går ut på att man inte får använda shampoo eller produkter med silikon i för det förstör och torkar ut håret.
    Antingen kan man använda sig av balsam metoden där man bara använder balsam, både som rengöring och fuktgivande...eller så kan man använda bikarbonat och äppelcidervinäger... mycket naturliga produkter..inpackningar av olja, honung t.ex.
    Sen ska man väl helst bara tvätta det en gång i veckan med detta o sen water only ett par gånger...lockig.se har en lista över produkter både balsan och stylingprodukter som är godkända...
    jag är nybörjare själv..men änsålänge älskar jag de o gått från burr till fina lockar:D
Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!