• ToKar

Jag hatar mitt självfall!

Jag rekommenderar No Poo metoden...

Jag hade väldigt lockigt och risigt hår förut men nu behöver jag inte ens borsta håret längre, underbart. Jag behöver inte klippa mig så ofta heller

• ToKar
    astalacasta skrev 2009-09-03 21:37:17 följande:
    En av de viktigaste sakerna när man är lockig är att aldrig borsta håret. Jag kammar mitt hår när det är vått, sätter i någon produkt och låter det självtorka. Kammar eller borstar aldrig håret i torrt tillstånd, då blir det ju frizziga cockerspaniel-öron av min frisyr direkt. På sin höjd tar jag lite vatten på händerna och reder ut det lite på morgonen.
    Håret är ju som mest skört när det är vått? Varför kamma det då?

Lika bra att slänga kammen/borsten, sluta upp med silikon och mineraloljor i hårvårdsprodukterna, då kommer man ganska långt
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 06:27:02 följande:
    Fast det funkar ju i teorin bara,håret måste ju borstas morgon och kväll annars blir det rufsiga skogsmullehåret tovigt oxå...
    Då använder du fel produkter, man ska inte behöva borsta håret
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 09:25:00 följande:
    Nähä vad ska man göra då?
    Men vad använder du i håret då? :) lättare att veta vad som är felet då...
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 09:35:55 följande:
    Ja det är ju dottern jag pratar om,och hon använder barnängens shampo och balsam och hon ser som sagt ut som skogsmulle
    Jaha, okej Ta bort schampot då? massera in balsam i hårbotten och skölj ut. avsluta med att doppa huvudet i 1 del äppelcidervinäger och 10 delar iskallt vatten. Jag brukar ha det i en "bakskål", huvudet passar precis och det är lätt att flytta runt skålen. Håret ska inte sköljas ur efter att hon doppat huvudet i det... Håret blir glänsande, vackert och utan tovor... Du kan också göra hårinpackningar av olja, avokado. osv. Men det kan man göra när man har kommit in i de nya rutinerna, det blir för mycket på en gång annars
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 09:43:52 följande:
    Ok då ska det prövas måste inhandla äppelcidervinäger bara,tackar
    Naturlig hårvård är bäst. Häng gärna med i No poo tråden, där finns all fakta
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 10:03:04 följande:
    Faktum är att jag funderade på det ett tag men orkade inte läsa in mig i all fakta men det finns i bakhuvudet Jag kör iaf bodyscrub med olja och socker och det var onekligen den bästa hudvård jag har kört
    Härligt, visst är det krångligt i början, men det är värt allt slit. Testar man en gång så sitter det sen Det svåraste är att sätta igång
Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!