Jag hatar mitt självfall!
Ogi skrev 2009-09-03 02:08:28 följande:
Jag, som många andra här, avundas folk med lockar. :D Mitt tips till dig är att gå till frisören och be om en produkt som hjälper dig att få ordning på dina vackra lockar! Obehandlade lockar ser lätt slitna och rufsiga ut, men lägger du i rätt hårprodukt kan du se ut som en stjärna. Oroa dig inte över din känsliga hårbotten. Frisören kan säkert hjälpa dig att hitta något som passar just dig.
Det tråkiga är om har så krulligt hår att det inte finns några produkter som egentligen hjälper. När man får välja en frisk hårbotten eller ett friskt hår. Jag har ett väldigt krulligt hår, mycket och tjockt hår med grova hårstrå. Efter att i många år haft midjelångt hår (alltid i flätor) så klippte jag det kort och det är så skönt. Jag tvättar och handukstorkar. Sätter i lite gojjamojja och drar fingrarna igenom. Klart. Skall jag platta det så struntar vi gojjamojjan, då tar vi lite kleggagegga, låter håret torka sedan plattar jag. Klart. Från att ha lagt timmar så har jag reducerat tiden med mitt hår till minuter och jag ångrar mig inte. Nu färgar inte håret ens, det är så fint när det skimrar lite i silver bland de mörka krullorna.