• linjes

Jag hatar mitt självfall!

Dottern har lockar och ser ut som skogsmulle,spelar ingen roll vad hon har för frisyr det är ändå bara massa rufs

• linjes
    astalacasta skrev 2009-09-03 21:37:17 följande:
    En av de viktigaste sakerna när man är lockig är att aldrig borsta håret. Jag kammar mitt hår när det är vått, sätter i någon produkt och låter det självtorka. Kammar eller borstar aldrig håret i torrt tillstånd, då blir det ju frizziga cockerspaniel-öron av min frisyr direkt. På sin höjd tar jag lite vatten på händerna och reder ut det lite på morgonen.
    Fast det funkar ju i teorin bara,håret måste ju borstas morgon och kväll annars blir det rufsiga skogsmullehåret tovigt oxå...
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:18:21 följande:
    Då använder du fel produkter, man ska inte behöva borsta håret
    Nähä vad ska man göra då?
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:33:30 följande:
    Men vad använder du i håret då? :) lättare att veta vad som är felet då...
    Ja det är ju dottern jag pratar om,och hon använder barnängens shampo och balsam och hon ser som sagt ut som skogsmulle
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:41:41 följande:
    Jaha, okej Ta bort schampot då? massera in balsam i hårbotten och skölj ut. avsluta med att doppa huvudet i 1 del äppelcidervinäger och 10 delar iskallt vatten. Jag brukar ha det i en "bakskål", huvudet passar precis och det är lätt att flytta runt skålen. Håret ska inte sköljas ur efter att hon doppat huvudet i det... Håret blir glänsande, vackert och utan tovor... Du kan också göra hårinpackningar av olja, avokado. osv. Men det kan man göra när man har kommit in i de nya rutinerna, det blir för mycket på en gång annars
    Ok då ska det prövas måste inhandla äppelcidervinäger bara,tackar
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:57:00 följande:
    Naturlig hårvård är bäst. Häng gärna med i No poo tråden, där finns all fakta
    Faktum är att jag funderade på det ett tag men orkade inte läsa in mig i all fakta men det finns i bakhuvudet

Jag kör iaf bodyscrub med olja och socker och det var onekligen den bästa hudvård jag har kört
Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!