• Freja07

Träna vid halsont?

Hur är det nu? Ska man eller ska man inte träna vid halsont? Känner mig inte sjuk för övrigt. Just typiskt va, hade anmält mig på ett body pump pass ikväll för första gången på 3 år efter 2 täta graviditeter hade jag tänkt försöka få bort lite fläsk. Är i valet å kvalet..Kanske bäst att avboka så man inte åker dit rejält på nå skit..Hur skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Träna vid halsont?
  • Tecken

Jag hade tränat, men tagit det lite lugnt och lyssnat på kroppen. Det är många timmar till kvällen - du kanske känner dig friskare/sjukare då? Lyssna på kroppen. Träna inte om du är förkyld.

• Spexig

Såvitt jag vet kan du träna så länge du inte har feber, men det är viktigt att du känner av och lyssnar på kroppen, så du inte överanstränger dig. Jag hade nog gått, men tagit det lugnt och känt efter hela tiden.

• Freja07

Okej..ja man ska avanmäla 2 timmar innan å passet är klockan 20 så jag hinner känna efter ett tag till..Jag VILL verkligen dit..

• jakebana

Med feber ska du absolut inte träna. Vid en uppseglande förkylning med halsont skulle jag inte träna heller då jag ju vet att jag har virus i blodet. Om förkylningen har vänt och håller på att ebba ut och man bara har kvar lite halsont och/eller snuva så kan man säkert chansa lite. Men jag har rätt stor respekt för detta.

• Maria40

...den nya influensan börjar för en del med just halsont..sedan kommer snarlika symtom som förkylning till osv.

Gå inte, tänk på dig och omgivningen.

• Trynträ

Som läget är nu hade jag avstått. Oftast blir det bara värre om man tränar eftersom det kan bryta ner kroppen mer så man får ännu sämre immunförsvar. Kroppen kan ändå inte tillgodogöra sig träningen om man håller på att bli sjuk. Bättre att vara hemma och kurera dig så kanske du tillfrisknar fortare istället.

• carola1977

Har hört att man inte ska träna vid halsont, men att det inte är någon fara om man bara är snuvig och inte har feber, typ lättare förkylning. Jag skulle inte ta några risker och riskera hjärtmuskelinflammation o.dyl så jag skulle avstå. Kanske ta en promenad istället?

• lia27

Man kan få ärr i hjärtat om man tränar när man är förskyld el bara har halsont!!!

• Max mamma

inte träna vid halsont!!

Svar på tråden Träna vid halsont?