• Goldiemamman

Hjäääälp ! Vecka 11 och mensvärk

Man har just börjat att glädja sig till att allt kommer att gå bra. Nästa vecka ska jag få gå på mitt första UL i denna graviditeten. Men så har jag börjat känna en molande mensvärk. Nu börjar paniken träda fram, ska jag mista ännu en graviditet? Efter min son som föddes 2007 har jag haft två missfall och blev så otroligt glad över att bli gravid igen. Och denna gången kändes det verkligen som det satt. Men man är ju inte över safety zone vecka 12. Jag är till och med hemma från jobb idag, bara för att jag inte vill att stressen där ska framkalla ett missfall, nu när det känns riskfyllt. Är det någon som har varit med om detta?? Eller har några tankar på vad det kan vara........hjälp

• Svar på tråden Hjäääälp ! Vecka 11 och mensvärk
  • Shorona

Mensvärken du känner är värken som blir av livmodern som växer.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Goldiemamman

Jag kommer inte ihåg att jag kände något sådant med nr 1. Men Shorona..är det som du säger så gör du mig till världens lyckligaste just nu. Har försökt googla info men finner inget....

• Shorona

Det är inte alla som har så. Jag har dock haft så både första graviditeten och denna. Får det fortfarande ibland och jag är i vecka 30 nu.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • MassiiMotoo

Växtvärk som det heter, Kan sticka, mola i magen. Visst blir man orolig , men det är ingen fara ska du se.

• Goldiemamman

Växtvärk i livmodern....jag hoppas verkligen det =) Har knappt vågat gå på toaletten, för jag är rädd att det ska komma blod, spiken i kistan lixom...

• Goldiemamman

Nu har jag fått brun flytning och har fått en snabb läkartimme kl 11 idag. Är skitnervös, jag vill så gärna ha det här lilla barnet....

• 3 barns mamma84

Ts det är livmodern som växer
    Om det skulle vara missfall ja då GÖR det ont.

• zerano

Förstår din oro, jag håller tummarna för dig tjejen!
    Hur har det gått!?

Svar på tråden Hjäääälp ! Vecka 11 och mensvärk