Inlägg från: Matti2 |Visa alla inlägg
  • Matti2

Aga?

Tyvärr känns det som att tala till dej i den här frågan är som att stånga sej blodig mot en vägg, du lyssnar ju inte på argumenten, och ditt argument är 'det har alltid varit så här'. Det finns något som heter utveckling.
    Lika väl som jag inte slår ett barn som trotsar eller inte gör som jag säger så klappar jag inte till dej för att du inte tycker som jag...
    Vad är ditt hemland?

• Matti2

Du har helt fel, respekt och hållning har inget med aga att göra, tvärtom så tappar agade individer respekten. Barn som utsatts för aga utmärker sej med en mycket låg självkänsla, och de mobbar oftare andra barn. Som vuxna är dessa individer ofta de som utsätter sin familj för misshandel och våld, just för att de saknar självkänsla.

• Matti2

Varför se livet som en kamp mellan barn och vuxna? Jag blir ledsen när jag läser en del inlägg på den här tråden.
    Gick in på din sida mamman2008 och ser att båda dina barn är under 2 år, blir ledsen då jag tänker på hur du försöker uppfostra dessa småttingar! Man kan även prata med små barn, även om dom inte kan svara så förstår dom jättemycket!

Svar på tråden Aga?