Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

Aga?

När skulle jag behöva örfila min son? Vad måste dom göra för att det ska anses okej? Jag har aldrig, aldrig lagt en hand på min son och skulle ALDRIG få för mig att göra det. Han är inte det minsta curlad utan väldigt väluppfostrad, lyssnar på vad andra har att säga men han tar fortfarande plats för jag anser att även barn ska få ta plats.

Varför måste man aga sina barn? Min mamma vart agad (eller rent av misshandlad) av sin mamma och svor att aldrig slå sina egna barn. Aldrig har hon lagt en hand på mig eller mina syskon men tänk vi är ändå normala människor. Min storasyster har ett riktigt bra yrke och lever väldigt gott i samhället. Både min bror och jag har egna företag och vi lever med våra respektive och våra barn. INGEN av oss har någonsin gjort något som är olagligt och hamnat hos polisen. Kan du tala om för mig vad som hade blivit bättre om våra föräldrar agat oss?

• Lattjo
    Judas skrev 2009-09-03 12:00:31 följande:
    Ni hade helt klart haft en bättre hållning och respekt mot andra om ni hade blivt agade, det är jag övertygad om.
    Vad vet du om det? Du vet inte ett skit om mig och mina syskon! Tycker du att det är respektfullt att slå någon annan människa? Om en arbetskamrat till dig gör något du tycker är fel, slår du dom också? Du är verkligen fylld av respekt mot andra människor... Kan man inte ens respektera sina barn bör man kanske tänka lite extra på sitt liv?

Jag väntar fortfarande på ett svar vad ett barn måste göra för att förtjäna att bli slaget? Eftersom jag fortfarande inte hittat ett enda tillfälle då min son förtjänat en örfil!
  • Lattjo
    Judas skrev 2009-09-03 12:19:23 följande:
    Dom dricker aldrig det, du måste ha missuppfattat.
    Du kan inte vara på riktigt? Du måste skoja med oss va? Ingen kan vara så oupplyst och inskränkt!
  • Lattjo
    malinkat skrev 2009-09-03 12:20:48 följande:
    Tror fortfarande du är här för att provocera Judas...
    Det börjar faktiskt kännas så mer och mer tycker jag...
Svar på tråden Aga?