Inlägg från: bengke |Visa alla inlägg
  • bengke

Aga?

Judas skrev 2009-09-03 12:07:48 följande:
    Det är uppenbart. Men det kan vara svårt att förstå för er svenskar, ni är ju så mjäkiga och så "lagom" hela tiden. När skall ni räta på ryggen och sluta att stå med mössan i hand?
    TS, Iran är knappas ett föregångarland när det kommer till frågor om mänskliga rättigheter (och ja, barn är människor!). Även om jag vet att Iran historiskt sett har varit föregångare vad det gäller humanism har det verkligen tappats bort på vägen. Oavsett hur ni fostrar era barn har det verkligen lett till ett land fullt med problem (och glöm inte att iranier står för den största delen heroinmissbrukare här i sverige, så inte verkar aga vara så effektivt mot det heller...)
  • bengke
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:16:02 följande:
    Jasså?? Enligt vissa bedömningar finns mellan 2,5 och 4 miljoner narkomaner i Iran. Det är överdrivet uppger man på Högkvarteret för narkotikakontroll i Iran. I stället anges 1,2 miljoner narkomaner, en väldig siffra det också. I en beräkning av FN-organet UN World drug report 2005 uppges att Iran har den högsta andelen opiatmissbrukare i världen: 2,8 procent av invånarna över 15 år. Enligt The national center for addiction studies i Teheran (citerat i New York Times) kan uppemot 20 procent av Irans vuxna befolkning på något sätt vara inblandad i drogmissbruk. Det innefattar en halv miljon langare, vilka i sin tur säljer till tre eller fyra personer var. Opium i Iran är inget nytt fenomen. Sedan urminnes tider finns en tradition av opiumbruk; förr sågs det som ett privilegium att använda drogen för att lindra ålderskrämpor.
    Jag arbetar inom missbruksvården och det där är helt och hållet sant, det är också mycket utspritt bland iranier i Sverige.
  • bengke

Nu inser jag att det här inlägget kommer att tas bort, men jag tror faktiskt att TS är ute för att sprida dåligt rykte om iranier genom att utge sig själv för att vara det. Så vi kanske inte ska spä på den här tråden vid närmare eftertanke.

• bengke
    Judas skrev 2009-09-03 12:21:30 följande:
    Så du menar att de som sitter på bänken och pundar är iranier?? hahahaha, nu får du skärpa dig.
    nä, de som sitter på bänken och pundar är i de flesta fallet amfetaminister. Amfetamin är svennens "drug of choice". Heroinisterna håller till inne i lägenheter, och det är inte annat än ren statistik att heroinmissbruk är utbrett bland iranier i sverige. Och sen har vi inte ens nämnt kat-tuggande, men det kanske är tillåtet i koranen?
Svar på tråden Aga?