Inlägg från: MERlight |Visa alla inlägg
  • MERlight

Aga?

Jag har en gång slagit min son på fingrarna. Inget jag är stolt över, men när han för femtioelfte gången satte på plattan (och jag hade sagt åt honom alla gånger) och därmed startad en brand i köket då fick han vid femtiotolfte gången (alltså gången efter det brann) en liten smäll på händerna exakt i det ögonblick han vred på.
    Inte så hårt att han blev röd eller så men jag slog ju faktiskt till honom och det var ju inte bra!
    I alla fall så har han aldrig satt på plattan efter det. Men för det känns det ju inte som att det var en speciellt lyckad handling av mig och inget jag tänker sätta i system!

• MERlight
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 13:25:56 följande:
    Min son har fått EN dask på rumpan, när han hade virat en sladd runt halsen på lillebror och höll på att strypa honom. Jag har fått EN dask i rumpan av min mamma när jag var liten, inget jag ens kommer ihåg. Har respekt för både henne och min pappa. Min morfar har gett mig några örfilar och smisk på barrumpa, inte var jag rädd för honom för det.
    Jag känner lite som du, aga är inget jag vill sätta i system men vid vissa tillfällen då barnen gör något som är uppenbart en fara för dem själv eller andra så kan det krävas drastiska åtgärder. Se mitt inlägg 166, när jag slog min pojke på händerna.
    Inget är helt svart eller vitt.
  • MERlight
    hönamor skrev 2009-09-04 13:45:14 följande:
    Men varför måste man markera med slag? Jag har lärt bort mina barn från farliga saker utan att slå dem.
    Jätte bra gjort av dig! Tyvärr lyckades inte jag med det, jag hade kanske gjort det om jag varit mer ihärdig. Men efter att han startade branden kände jag att han behövde känna att det inte var ok att starta plattan. Och han aldrig gjort det igen.
    Vill också poängtera att det här var enda gången jag varit fysisk i min bestraffning och jag hoppas också att det var sista gången.
Svar på tråden Aga?