Inlägg från: mamman2008 |Visa alla inlägg
  • mamman2008

Aga?

TS de där skulle du aldrig har skrivit här med ditt nick.. akta dig bara för att skriva ut om vem du är på din sida annars har du snart en soc anmälan från nån som läser denna tråd som dimper ner i brevlådan....

Jag kan inget annat än att hålla med dig.. men tur är de väl att jag har spärrat min sida så inte obehöriga kommer in på den...

det finns ca 6 pers på familjeliv som ja råkat ut för tidigare och mitt liv blev ett helvete efter det! De tror att de är bäst, störst och vackrast och aldrig gör ett enda fel.... men dom är bara stora i orden men liten på jorden :)

Nej jag AGAR inte mina barn men jag lär dem vett och etikett och att det straffar sig på ett eller annat sätt att vara dum eller inte lyda!

AMEN!

• mamman2008
    SaramedM skrev 2009-09-09 10:04:16 följande:
    Klart alla gör fel men jag slår inte mina barn vilket du tydligen gör eftersom du håller med TS
    Vad skrev jag i min sista mening?? läs en gång till innan du har förutfattade meningar...

Jag slår INTE mina barn men jag tycker att de ska lära sig vett och etikett!
  • mamman2008
    hönamor skrev 2009-09-09 12:10:02 följande:
    Det undrar jag med? Att lära barn regler, väl moraliska som lagmässiga bör man väl, göra men ts tycker aga är helt ok, det tyckte inte vi så vad håller du mamman2008 med om?
    Vad skrev jag i min sista mening?? läs en gång till innan du har förutfattade meningar...

• mamman2008
    Lidingöbo skrev 2009-09-09 16:39:39 följande:
    Och jag med. *förbryllad*

• mamman2008
    Lidingöbo skrev 2009-09-10 10:48:29 följande:
    Men allvarligt vad har jag gjort?!Så här skrev hönamor:"Det undrar jag med? Att lära barn regler, väl moraliska som lagmässiga bör man väl, göra men ts tycker aga är helt ok, det tyckte inte vi så vad håller du mamman2008 med om?"Och jag citerade och postade det här:Och jag med. *förbryllad*Kan du vara vänlig och utveckla ditt resonemang var det jag undrade och fortfarande vill att du ska göra.
    Vad ja tycker? Att daska ett barn i rumpan är INTE aga det är däremot en kränkande handling men inte AGA,
    Att ta tag i ett barns arm för att få det att lyssna på en eller att vara still det är inte AGA det är något som jag anser att man bör göra ibland.
    Att ge barnet en "hörvel" för att de beter sig som skit ja det ÄR AGA! Men tyvärr finns de en del barn man skulle vilja ge ett kokstryk men då får man väl helt enkelt svälja det och gå därifrån.

Bara för att jag håller med TS betyder de inte att ja e för AGA... ts kanske menar på ett annat sätt än va ni tror.... han kanske helt enkelt uttryckte sig fel om vad han tycker.. eller satte fel ord på det så att säga.

Jag slår INTE mina barn men jag lär dem vett och etikett och det kommer man långt på.. man behöver inte ta till aga om man har regler och gränser!
  • mamman2008
    hönamor skrev 2009-09-09 23:11:03 följande:
    Men klart man tolkar "jag kan inget annat än att hålla med" som underligt då ts skriver att aga är ett bra sätt att lära barn veta hut. Även om du nu skriver att du inte agar dem så tycker du alltså att det är ett bra sätt? Eller HUR ska jag tolka det då.
    VISSA barn borde ha ett stort kokstryk för det finns en del barn som är helt odrägliga och det är inte acceptabelt. Det finns undantag!

Mina barn är som tur inte odrägliga så dem behöver ja inte daska eller ge kokstryk men däremot så får de höra ett och annat och gör de inte som ja säger eller sköter sig ja då får det konsekvenser men INTE genom slag!
  • mamman2008
    sakoline skrev 2009-09-12 23:23:37 följande:
    Lära vett och etikett? Ja, det är ju inga problem, frågan är ju hur du gör om de inte visar att de lärt sig vett och etikett? Det vore ju lätt att uppfostra barn om det räckte med en liten lektion i hur man uppför sig, och sen var det bra? Hur gör du när de gång på gång visar att de inte lärt sig/kan/vill visa vett och etikett? daskar dem i rumpan?
    Nej ska de gå så lång och de inte lyssnar på mig (mina barn får alltid 3 chanser)
    så åker dem in på rummet ögonaböj och får stanna där tills de kan uppföra sig i resten av huset...

Och NEJ jag stänger inte in dem eller låser dörren men jag bär dem till rummet eller ber dem gå dit och kommer de ut igen så gör ja samma sak tills de stannar där.. om ja så får springa ut och in med dem på rummet 20 ggr så gör ja det...

Jag förklarar för dem att kan man inte uppföra sig får man vara på rummet och där kan man bete sig hur man vill för då slipper vi andra va närvarande!
  • mamman2008
    sakoline skrev 2009-09-12 23:37:54 följande:
    Dåså. Det kan jag köpa. Försvara då inte TS sätt att betrakta aga som något positivt.
    Nä aga e inte positivt men i vissa fall har man lust att bara ge barnet en lavett... men va hjäper det egentligen? de fattar inte innerbörden av de iaf... de får bara ont sen fattar de inte resten... inte små barn iaf!
  • mamman2008
    sakoline skrev 2009-09-12 23:55:57 följande:
    :( Nä...
    Jag kanske övertolkar, men läser på din sida att du bara har två små bebisar... Hur kan man få lust att ge dem en lavett?
    Att prata om uppfostran och hur man tacklar "vett och etikett-problem"... det är väl ändå inte aktuellt för dig? I all välmening, men är lite chockad ärligt talat... Små barn kring ett år kan väl inte uppföra sig?? Du pratar om äldre barn nu väl? Snälla...? Små barn drivs ju av impulser... dem kan man ju inte ta in på rummet, då blir de ju bara rädda och tror att mamma ska försvinna för alltid? De har ju verkligen ingen framförsikt och konsekvenstänk ALLS!
    Jag skrev inte att de gällde mina barn... dock pratar jag med min tvååring om vad som är rätt och fel men han förstår långt ifrån allt.. men han vet att när ja höjer rösten och säger en sak bestämt då är mamma arg och då har han gjort nåt fel.... ofta tänker han en liten kort stund sen kommer han och kramar mig som ett "förlåt"lixom fast han inte säger ordet förlåt!

Nä ja menar lite äldre barn ja men det är aldrig fel att börja tidigt med att tillrättavisa små barn!
  • mamman2008
    Dennalängta skrev 2009-09-22 11:20:27 följande:
    Ja, usch. Själv ryser jag av inlägget mamma2008 skrev, samtidigt som jag blir såå arg. Det finns inte ETT enda barn som förtjänar att bli utsatt av någon form av aga, därmed dask i rumpan.Så nu när jag tycker att du beter dig illa så ska jag ge dig ett kokt stryk? är det så du menar?? uschamej! vilken syn!!
    visst vill du slå mig så gör det.... come on bring it on bitch!
Svar på tråden Aga?