Inlägg från: Maggis Nervis |Visa alla inlägg
  • Maggis Nervis

Aga?

Här slåss ingen. Man kan inte lära ett barn att hen gör fel genom våld. Man lär barn visa respekt genom att respektera dem. Den här tråden gör mig ärligt talat fysiskt illamående

Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 17:36:22 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:30:47 följande: Våld o dask på handen är ENORM skillnad enligt mig,jag har inte hoittils sett ngn här som anser att man kan boxa till ett fota till ngn....
    eeh. Nej. Det är ingen skillnad på dask på handen och en smäll. Båda två är en våldshandling och därmed en kränkning mot barnet.
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 17:40:51 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:37:37 följande: ja och sen är ju heeela världen svart o vit......bra o lära sina barn att det minsann inga mellanting finns.....
    jag lär mina barn att mellanting finns, men inte genom att misshandla dem.
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    Maggis skrev 2009-09-30 18:08:59 följande:
    Mig också i vissa avsnitt. Kanske inte enbart detta med att daska eller ej utan mer den syn på sina barn en del uttrycker. Daskandet är bara en del i det hela; jag undrar mer hur ett barn som aldrig får komma till tals utan att få tillåtese från mamma och pappa, mår efter ett tag. Vilket människovärde de anser sig ha när de upplever att de inte är lika viktiga som alla andra att lyssnas på utan måste lära sig från bebistiden var skåpet ska stå och hålla sig på mattan.
    Jag håller med. Hur i jisse namn ska de kunna bli fullt fungerande individer i ett samhälle som är uppbygt för att man ska ta för sig..
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 19:46:07 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:39:07 följande: därför att de barn som får från start vara med o delaktiga i precis allt ,där föräldrarna aldrig låter barnet vänta,ger dem en tillsägelse för att de tar ur kakfatet utan att de ens kanske är hemma.......de barnens föräldrar sitter härinne o predikar för att barn ska va me på allt och i geb´ngäld får de jobbiga,bitande,rivande ,nypande barn.De barnen skulle behövt en dask på handen som en akutåtgärd. För det handlar om i mina ögon att om man har den ideologin som förälder att ungar skall synas först o främst,det är de ungarna som gör dumheter.För mig är det tvärtom än för dig,jag anser att det är de barnen som får för mycket uppmärksamhet,o blir felaktigt bortskämda på det sättet,det är de barnen som beter sig illa....
    Men det där är ju dina fördomar som talar och inte fakta. Bara för att jag inte slår mina barn så vet våra barn att vänta på sin tur, att inte slåss osv. Nu bråkar våra barn med varandra, men vet du, surprise kanske men det finns barn som bits av en annan anledning än att deras föräldrar inte sätter gränser.
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    Nilsfar skrev 2009-09-30 20:37:23 följande:
    Kom igen nu! Du presentererar ju ny kunskap här som inte alls stämmer med hur det fungerar i verkligheten. Ge oss statistik till att backa upp detta!!!
    JAg håller med.

Jag vill se vetenskapliga studier på det du säger för jag vet att det inte stämmer.
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 20:43:21 följande:
    Nilsfar,bara för att du är politiskt intresserad i ngn kommun betyder det faktiskt inte att DU vet hur det fungerar i verkligheten för din verklighet i din kommun behöver ju inte vara alla andra kommuner,stadsdelsnämders verklighet.
    Fast om du sitter och hävdar att det är en vetenskaplig sanning att lvu främst gäller barn med autism, så kan du ju inte här komma och prata om stadsdelar. LVU praktiseras i hela landet och om lagen hade främst gällt barn med autism och arsbergers så hade det ju sett likadant ut överallt. Annars är det bra inkompetent personal i den stadsdelen som tvångsomhändertar med anledning av att barnet har en diagnos
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 20:51:34 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 20:47:13 följande: Nej nej nej, LVU GÄLLER ALLA! diagnos eller ej. Men däremot så finns det en väldigt stor del där lvu blir aktuellt när det gäller barn med autism-överrepresenterat om ni så vill...pga dessa föräldrar ofta har en benägenhet att vilja att barnet skall bo hemma trots att det skulle må bättre av att vara på ett särskilt boende.där föräldrar inte ser deras barns behov.
    återigen: källa på det tack
    Fuck Google, ask me
Svar på tråden Aga?