Inlägg från: P ä r l a n |Visa alla inlägg
  • P ä r l a n

Aga?

TS: Läs "Ditt kompetenta barn" utav Jesper Juul så gör du dig själv och dina barn en tjänst!

• P ä r l a n

jag förstår INTE hur man kan jämföra att amma sitt barn till 4 års ålder med att AGA!?! HerreGud lägg ner!

Jag själv ammade inte längre än 1 månad (pga svårigheter o sjukdom) men jag hade lätt velat amma upp till mellan 1,5 &2år. 4 ser jag nog som lite väl länge, men det e verkligen inte jämförbarnt med aga, inte ens i närheten! Barnet får fortfarande näring och närhet ifrån mamman!

• P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-28 22:28:01 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:21:44 följande:
    Jag har 200 högskole poäng i socialt behandlingsarbete och pskykiatri och EN sak vet jag,att jesper juul.....no comments....
    jesper juul vad?

har han fel i att säga att det skadar ett barn som blir kränkt och slaget?
  • P ä r l a n
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:31:43 följande:
    Nej men då får hon ej heller förtala mig heller.. som att anklaga mig för barnmisshandel..... OK?(visserligen var det i en annan tråd men detta är typ fortsättning på den tråden då den förra är nerstängd)
    vad har du gjort som får någon att anklaga dig för barnmisshandel?
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-28 22:48:39 följande:
    precis:) A..G...A
    seriöst... *roll*
  • P ä r l a n
    Plutteli skrev 2009-09-28 22:50:18 följande:
    Jag varken avleder eller låter mitt barn få sin vilja igenom. Däremot lugnar jag och säger saker som "jaja, jag vet att du är arg och du får vara det, men det ändrar inget". Förr eller senare blir hon stor nog att fatta vad man säger också. Om du inte gör som din chef tycker får han ge dig en smäll på fingrarna eller en lavett då?Har du ett barn som ALDRIG sover borde ungen kollas upp för då är det nått fel, tom kolikbarn sover nån gång. Har du absolut ingen som kan hjälpa dig med avlastningen så går det att få hjälp via BVC.
    Amen! :)

Jag kör stenhårt på att visa och leda. Gränser finns, tydliga gränser men inte behöver man slå för det.
  • P ä r l a n

Hur många mammor i afrika tror ni inte agar sina barn med amning?

Hör ni hur det låter? löjligt!

• P ä r l a n

Måste man vara för att amma barn i över 4 år om man inte anser det vara aga?

Jag skulle inte amma mitt barn (om det inte vore speciella omständigheter) i mer än 2 år, men att kalla det AGA att någon annan gör det är ju bara att gå lite FÖR långt!

• P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-28 22:56:00 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:53:42 följande:
    mm mysigt va,ha Afrika som utgångsläge.....lite malaria,undernäring,svält.ta o tänk efter varför de ammar i alla herrans år...de är ju fattiga!!!
    ja de är fattiga, men fattigdom är inte någon ursäkt för AGA, de har inte rätt att slå sina barn för att de är fattiga. Men att amma är dvs inte att aga!
  • P ä r l a n

att det skulle vara ok på ett ställe i världen med att kallas för aga i ett annat är väl absolut dubbelmoral

Svar på tråden Aga?