• Vasen

Aga?

majess skrev 2009-09-30 11:25:19 följande:
    Ja,det beror helt på hur stort barnet är. Vid tex 12 års ålder vet mitt barn iaf det sociala samspelet efter min uppfostran,dagmammans och numer skolans,så det råder ingen brist i den färdigheten,därför kan jag med gott samvete tala om för mitt barn att du behöver väl inte stå här o hänga inpå mamma o tex Linda,ring en polare,stick ut o cykla eller spela lite
    Ja, om en tolvåring ligger under bordet och skriker eller vill visa dockan för vänner på besök skulle man ju bli lite fundersam. Nu är det väl lite mindre barn än så det handlar om här?
  • Vasen
    mamman2008 skrev 2009-09-30 15:33:31 följande:
    Samma saker ska gälla ALLA i huset...
    Gäller det daskande också? En dask på handen från barnet om mamma sticker ner den i leksakslådan?
  • Vasen
    majess skrev 2009-09-30 18:55:58 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 18:12:10 följande: ursäkta mig men jag fick just en mental homerun......jag satte en hummer jag har i kylen just nu på att de här inne som tjatar om att ungar skall lyssnas på till överdrift,tycker en dask på handen är aga etc....att de har barn som vill bitas etc....you just proved me right thank u:) mina barn har ALDRIG bitits,klösts eller dragit hår,slitit leksaker ur nävarna på andra barn.o vet ni varför?? Jag har lärt dem att det är inte ok,vissa saker har jag inte ens behövt lära dem det beteendet har bara inte funnits. och jag har INTE daskat,ignorerat,föst undan eller brustit i respekt..... Jag har bara rätt o slätt inte mjäkat med och låtit uppfostran stå tillbaka för ren jäkla lathet som man skyller på pedagogik.
    Mina två har aldrig bitit varken vuxna, andra barn eller djur. Inte heller har de tagit saker hårdhänt från andra.

Jag tycker att pedagogik är ett trevligt ord, inte ett skällsord . Lat som fan är jag också.
  • Vasen
    majess skrev 2009-09-30 19:36:21 följande:
    vill du veta en sak? jag har ALDRIG ens daskat mina barn ngnstans ej heller haft dem hängades runt min hals 24/7 Men:jag har rest över hela världen med dem,varit engagerad i lekkamrater ,diskussionsstunder,prat vid olika tider på dagen,har alltid en egen stund med varje barn innan de går o lägger sig för att gå igenom hur deras dag i skolan varit,engagerad i deras idrotter etc..... Detta utan att behöva svara dem när de frågar 20 frågor,ska hänga nr föräldrar fikar etc....man behöver inte dra in dem i allt för o va en bra mamma som inte slår sina barn.....var sak har sin tid..
    Så du tycker att det är fel att daska till sina barn? Eller är det bara du som är så exemplarisk att du lyckas utan daskande, ska alla andras otäcka ungar som gräver i toan daskas?
Svar på tråden Aga?