Inlägg från: Decnet |Visa alla inlägg
  • Decnet

Aga?

Måste faktiskt till viss del hålla med Majess eller vad nu namnet var..

Jag är först och främst helt emot barnaga på alla de sätt, MEN måste ändå säga att jag inte haft något problem med att gorma skiten och lyfta upp denne i linningen för att skrämma skiten ur denne om jag på något sätt kom på att ungen "mobbas" eller beter sig illa mot andra och det FYSISKT som PSYKISKT...

Jag hade förmodligen heller inte haft problem med att dumpa "ungen" (12 - 18) i bagageutrymmet och köra honom åt helvete för att dumpa honom där för att förstå vad "ensamhet" egentligen innebär och att offret som blev utsatt förmodligen känner samma sak inombords.. dagligen..

Jag hade förmodligen inte bankat skiten ur ungen.. men jag hade sett till att ungen skall vara beredd på det värsta om jag någonsin fick reda på att misstaget på ett eller annat sätt upprepades..

...tror jag..

• Decnet
    Plutteli skrev 2009-10-06 22:37:40 följande:
    Ja det lär ju verkligen hjälpa, slå på barn som mår dålig så mår de bättre! Jävligt smart uträknat...Du borde hålla dig så långt ifrån allt vad mobbningsfrågor heter för med din attityd kommer du garanterat göra grymt mycket mer skada än nytta!
    Ok.. Jag måste få höra detta..

Vi ponerar du har ett barn.. (Har ingen aning om du har eller inte) Det här barnet har kommit i konflikt med någon granne eller person från skolan där vardaglig "mobbing" förekommer. det är inte bara psykisk mobbing.. Det är fysisk mobbing också, och din unge kommer hem med både blåmärken och spontangråter då och då..

Du får dessutom veta att det här har faktiskt försigåtts i över 2 års tid... Då ditt barn är på bristningsgränsen och h*n orkar inte vara tyst längre och pekar både ut namnet och personen på er gata..

Vafan gör du åt saken rent praktiskt? Talar du om för ditt barn att "den här mobbaren mår nog säkert flera gånger dåligare än du så på måndag traskar vi till rektorn och så får han minsann veta hut rent verbalt.. Eller, suger du tag i ungjevlen på gatan och hänger upp honom naken i flaggstången för allmänbeskådan och förklara läget för förbipasserande att det här aset skall få känna på hur det är att må piss.. Ordet är juh givetvis fritt.. men hur hade du agerat i situationen då jag förmodligen hade gjort det sistnämnda..
  • Decnet
    Mandi74 skrev 2009-10-06 22:46:45 följande:
    Det som är mest illa i det hela är att ditt barn mobbats i 2 år utan att du märkt eller förstått nått..
    Så alla som mobbas pratar ut om det på hemmaplan menar du?.. Aaah.. antar att pedofili-situationen är likadan då alla öppnar käften om att saker och ting är fel..

Det är också förmodligen därför dom uppmanar allmänheten till att RINGA eller ANMÄLA om dom misttänker att någon dom har nära till vän eller tycker om råkar illa ut av den enkla anledningen att personen där övergreppen är ett faktum inte VÅGAR...

Men det är juh bara vad jag sett och hört..
  • Decnet
    Plutteli skrev 2009-10-06 22:49:34 följande:
    Jag hade tagit ett snack med barnet, UTAN föräldrarnas inblandning till en start för att försöka luska ut VARFÖR barnet gör det den gör, vad som är problemet. Att ge sig på ungen rent fysiskt kan få tre möjliga utgångar: Mitt barn får betala vid första bästa tillfälle, Ett annat barn får betala vid första bästa tillfälle. Barnet som mobbat kommer för all framtid må sämre än vad som är vettigt för något barn att behöva må, och ev. självmord skulle ligga på mitt samvete vilket jag aldrig skulle vilja ta! Så, jag skulle göra allt i min makt för att hjälpa mobbaren att må bättre för att lämna sitt beteende och samtidigt stötta och hjälpa mitt barn och förklara varför jag gör som jag gör!
    Ok.. då vet jag..

Inte för att starta massa dispyter eller så, men var bara sugen på ett vetigt resonemang till "hur man får stopp på en mobbare"..

Vågar vi fortsätta "poneringen" med att han skiter stort stycke i dig och dina pedagogiska utlåtanden och ger din unge på käften dagen efter?
  • Decnet
    Mandi74 skrev 2009-10-06 22:52:59 följande:
    Hur tror du man påverkas mentalt av att bli mobbad i två år och inte våga säga nått? Tror du man mår bra? Tror du man är som vanligt hemma, fast man inte mår bra?Jag vet att jag i alla fall hade märkt på mina/våra barn om dom mådde dåligt.
    Det hade du säkert märkt.. Det finns vissa som kan det.. Jag har även märkt på "min" grabb under advokathysterin med hans mamma att han mådde dåligt.. men kan du som förälder egentligen göra ett endaste skit om inte ungen vill ta emot hjälpen eller ens lyfta fingret i att förbättra sitt psykologiska plan?, dvs håller käft och inte talar om sitt problem... förmodligen inte.. Skall du tvångsvårda ungen?... Troligen inte.. Utan du kommer som känt faktum bara sitta där, och hoppas på att "nån gång" kommer säkert ungen öppna käften och tala om vad som är fel.. och under tiden ungen INTE vill att du skall göra något åt det, kan du i sin tur förvärra situationen tiofalt för den..

Den är juh min erfarenhet av ungar som inte vill tala.. och föräldrar som inget kan göra åt saken..
  • Decnet
    Babybonita skrev 2009-10-06 23:15:59 följande:
    Du har bara makten att ändra på dig själv och ingen annan!
    Och vem skall då ändra på mobbaren?..

Jag förstår juh givetvis vad du menar.. men för att driva diskussionen vidare så att säga..
  • Decnet
    Mandi74 skrev 2009-10-06 23:34:53 följande:
    Vart går gränsen?Skulle jag oxå skrivit men hade för bråttom..
    Jag tror det bottnar i principer man har och som dessutom med hjälp av variationer sätter öga för öga-resonemanget i fokus..

Det vill säga.. Om någon skulle ge min grabb en feteblåtira, så givetvis hade jag inte kanske gett ungen en feteblåtira tillbaka.. men visst fan hade jag garvat den dagen jag såg en feteblåtira i ansiktet på honom..

Skulle någon knuffa ner min grabb för en brygga och hamna i vattnet.. Det kan du ge dig fan på att jag hade kommit som ett jevla tåg och skjutsat den andra ungjevlen till horisonten om inte annat..

Alltså.. öga för öga funkar väl vid förmildrande omständigheter där "skadan" inte är direkt fysisk.. utan mer psykisk.. det vill säga.. typ.. lixom..
  • Decnet
    Mandi74 skrev 2009-10-06 23:39:40 följande:
    Så du hade inte talat om först att du gör inte om det där igen, för då..
    Inte i bryggresomenaget..
  • Decnet
    Decnet skrev 2009-10-06 23:41:43 följande:
    Inte i bryggresomenaget..
    Fast å andra sidan kanske man hade skrämt honom lite och sagt att "nu jevlar unge skall du smaka havsbotten din fan.. " och sen bara sugit tag i honom och hållt han utanför bryggkanten en liten stund.. för att dra tillbaka honom till bryggan igen och säga att.. Det fattar du väl att jag inte skulle göra.. HA HA HA... Jag bara skojjade lite med dig.. och SEN ge honom en jävla knuff ut i vattnet..

Förmodligen..
Svar på tråden Aga?