Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Aga?

Vad kan jag säga.. väld löser inte våld, tvärtom våld föder våld.

Den dagen man saknar ord och låter nävarna snacka åt en, den dagen har man passerat alla gränser, oavsett ålder.

• Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 22:39:03 följande:
    Jag är verkligen inte ute efter att mobbare ska må BÄTTRE!!!!! de när sig redan som det är på andras olycka!
    Så du tror inte att de som mobbar mår dåligt? Utan de gör det för nöjes skull?
  • Mandi74
    Decnet skrev 2009-10-06 22:44:35 följande:
    Ok.. Jag måste få höra detta.. Vi ponerar du har ett barn.. (Har ingen aning om du har eller inte) Det här barnet har kommit i konflikt med någon granne eller person från skolan där vardaglig "mobbing" förekommer. det är inte bara psykisk mobbing.. Det är fysisk mobbing också, och din unge kommer hem med både blåmärken och spontangråter då och då.. Du får dessutom veta att det här har faktiskt försigåtts i över 2 års tid... Då ditt barn är på bristningsgränsen och h*n orkar inte vara tyst längre och pekar både ut namnet och personen på er gata.. Vafan gör du åt saken rent praktiskt? Talar du om för ditt barn att "den här mobbaren mår nog säkert flera gånger dåligare än du så på måndag traskar vi till rektorn och så får han minsann veta hut rent verbalt.. Eller, suger du tag i ungjevlen på gatan och hänger upp honom naken i flaggstången för allmänbeskådan och förklara läget för förbipasserande att det här aset skall få känna på hur det är att må piss.. Ordet är juh givetvis fritt.. men hur hade du agerat i situationen då jag förmodligen hade gjort det sistnämnda..
    Det som är mest illa i det hela är att ditt barn mobbats i 2 år utan att du märkt eller förstått nått..
  • Mandi74
    Decnet skrev 2009-10-06 22:49:33 följande:
    Så alla som mobbas pratar ut om det på hemmaplan menar du?.. Aaah.. antar att pedofili-situationen är likadan då alla öppnar käften om att saker och ting är fel.. Det är också förmodligen därför dom uppmanar allmänheten till att RINGA eller ANMÄLA om dom misttänker att någon dom har nära till vän eller tycker om råkar illa ut av den enkla anledningen att personen där övergreppen är ett faktum inte VÅGAR... Men det är juh bara vad jag sett och hört..
    Hur tror du man påverkas mentalt av att bli mobbad i två år och inte våga säga nått? Tror du man mår bra? Tror du man är som vanligt hemma, fast man inte mår bra?

Jag vet att jag i alla fall hade märkt på mina/våra barn om dom mådde dåligt.
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 22:52:54 följande:
    Bravo!!!!!! den satt som ett smäck:)
    Japp.. han visste precis vad han gjorde när han delade ut den.

Vad kan man säga.. Grattis!
  • Mandi74
    Decnet skrev 2009-10-06 22:56:04 följande:
    Det hade du säkert märkt.. Det finns vissa som kan det.. Jag har även märkt på "min" grabb under advokathysterin med hans mamma att han mådde dåligt.. men kan du som förälder egentligen göra ett endaste skit om inte ungen vill ta emot hjälpen eller ens lyfta fingret i att förbättra sitt psykologiska plan?, dvs håller käft och inte talar om sitt problem... förmodligen inte.. Skall du tvångsvårda ungen?... Troligen inte.. Utan du kommer som känt faktum bara sitta där, och hoppas på att "nån gång" kommer säkert ungen öppna käften och tala om vad som är fel.. och under tiden ungen INTE vill att du skall göra något åt det, kan du i sin tur förvärra situationen tiofalt för den.. Den är juh min erfarenhet av ungar som inte vill tala.. och föräldrar som inget kan göra åt saken..
    Jag hoppas för min skull, din skull och våra barn skull att vi aldrig behöver få dom problemen.

Hur vi löser dom då, återstå att se den dagen vi är där.. om vi hamnar där.
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 23:31:52 följande:
    man behöver ju faktiskt inte hårddra...
    Utan det är bara i vissa situationer som det gäller öga för öga..?
  • Mandi74
    Mandi74 skrev 2009-10-06 23:34:13 följande:
    Utan det är bara i vissa situationer som det gäller öga för öga..?
    Vart går gränsen?

Skulle jag oxå skrivit men hade för bråttom..
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 23:36:46 följande:
    gränsen går ju ngnstans vid sunt förnuft,mobbas du så får du igen för det kan du gott ha,inte att folk ska döden dö bara för det....äpplen o päron
    Ok.. så slå lite är ok, men inte för mycket..

Låter väldigt logiskt måste jag säga.
  • Mandi74
    Decnet skrev 2009-10-06 23:38:23 följande:
    Jag tror det bottnar i principer man har och som dessutom med hjälp av variationer sätter öga för öga-resonemanget i fokus.. Det vill säga.. Om någon skulle ge min grabb en feteblåtira, så givetvis hade jag inte kanske gett ungen en feteblåtira tillbaka.. men visst fan hade jag garvat den dagen jag såg en feteblåtira i ansiktet på honom.. Skulle någon knuffa ner min grabb för en brygga och hamna i vattnet.. Det kan du ge dig fan på att jag hade kommit som ett jevla tåg och skjutsat den andra ungjevlen till horisonten om inte annat.. Alltså.. öga för öga funkar väl vid förmildrande omständigheter där "skadan" inte är direkt fysisk.. utan mer psykisk.. det vill säga.. typ.. lixom..
    Så du hade inte talat om först att du gör inte om det där igen, för då..
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 23:39:28 följande:
    du fattar vad jag menar:)
    Ok ändå är han bara en "inte man" som hänger på fl..
  • Mandi74
    Decnet skrev 2009-10-06 23:41:43 följande:
    Inte i bryggresomenaget..
    Inte.. trodde det gällde alltid, verbalt först... handling sen.
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 23:42:33 följande:
    jo han är en riktig man det märker du väl om inte annat på hans sätt att uttrycka sig,sådana behövs för att väga upp!!!det är pedagoggubbarna som jag värjer mig emot!!!
    Hahaha.. omg, ska inte säga för mycket nu.. vill ju inte att du ska tappa bilden av att han är en "riktig man" i din bemärkelse. *lol*
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 23:47:47 följande:
    håll dig du till dina fjollor:.....denna har MIN RESPEKT och humor har han med!!!!!
    Det där är (tyvärr) min "fjolla"..

Nu får ni snakca ert bs själva och dunka varandra i ryggarna utan mig, jag ska sova.
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 23:55:00 följande:
    förstod det:) Håll i karln han har humor och verkar vettig o förhoppningsvis lär han dig ett o annat;)
    Förhoppningsvis komemr vi att lära av varnadra resten av våra liv.

Saken är den att vi resonerar egentligen likadant, men det känns inte som om det kommer fram här. Hade vi inte haft samma syn vad gäller barnuppfostran så hade han inte varit något för mig från början.

Så för att vara övertydig, vi är bägge emot barnaga..
Svar på tråden Aga?