• Judas

Aga?

Hannah76 skrev 2009-09-03 12:10:36 följande:
    Ah - så inget av det förekommer i Iran? Ingen kriminalitet heller, eller hur?
    Inget knark eller alkohol,nej.
  • Judas
    malinkat skrev 2009-09-03 12:14:10 följande:
    Tror du inte att det finns några av de människor som sitter i knarkträsket som blivit slagna av sina föräldrar? Har jobbat med missbrukare och kan säga att det varit vardagsmat för de flesta. Så knarket har snarare blivit tillflyktsort. Så hur hjälpte agan dem tycker du?
    Svårt läge, men agan kan ha hjälpt dem så att de tog tillfället i akt och åtminstone försökte att fokusera på annat.
  • Judas
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:16:02 följande:
    Jasså??Enligt vissa bedömningar finns mellan 2,5 och 4 miljoner narkomaner i Iran. Det är överdrivet uppger man på Högkvarteret för narkotikakontroll i Iran. I stället anges 1,2 miljoner narkomaner, en väldig siffra det också.I en beräkning av FN-organet UN World drug report 2005 uppges att Iran har den högsta andelen opiatmissbrukare i världen: 2,8 procent av invånarna över 15 år. Enligt The national center for addiction studies i Teheran (citerat i New York Times) kan uppemot 20 procent av Irans vuxna befolkning på något sätt vara inblandad i drogmissbruk. Det innefattar en halv miljon langare, vilka i sin tur säljer till tre eller fyra personer var.Opium i Iran är inget nytt fenomen. Sedan urminnes tider finns en tradition av opiumbruk; förr sågs det som ett privilegium att använda drogen för att lindra ålderskrämpor.
    Sluta snacka skit!
  • Judas
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:17:40 följande:
    Hahaha. Jobbigt med fakta va?
    Nej, det är bluff. Kom med källor istället för att svamla..
  • Judas
    malinkat skrev 2009-09-03 12:17:41 följande:
    Aha.... ni är perfekta då?Jag har när jag jobbade på hotell i England för många år sen serverat alkohol till muslimer . De bad för övrigt om ett glas med en servett runt för att ingen skulle se innehållet. Så det får kanske inte förekomma. Men gör det ändå.
    Dom dricker aldrig det, du måste ha missuppfattat.
  • Judas
    bengke skrev 2009-09-03 12:20:08 följande:
    Jag arbetar inom missbruksvården och det där är helt och hållet sant, det är också mycket utspritt bland iranier i Sverige.
    Så du menar att de som sitter på bänken och pundar är iranier?? hahahaha, nu får du skärpa dig.
  • Judas
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:22:03 följande:
    Fn är en rätt tillförlitlig källa..Fast du har säkert rätt - ni har det så lungt i Iran, så aga har nog hjälp massor..Här i Sverige där vi ständigt mördar, krigar och står i skulle vi bli hjälpa av lite stryk..Varför bor du här i det ryggradslösa-landet?
    Visa källan då? Eller det kan du inte?
    Du bara svamlar.
    Nu får ni sköta er själva ett tag för nu skall jag gå och skita!
  • Judas
    Tygtiiger skrev 2009-09-03 12:35:54 följande:
    Är det fler än jag som får tydliga _flashbacks_ av sådana här trådar??
    Vadå flashbacks? Jag har inte skapat denna tråd tidigare.
  • Judas

Skönt att se att det åtminstone finns några här i tråden som förstår att det ibland kan vara bra!

• Judas

Förtydligande: Lätta örfilar ger man först vid 4 års ålder.

• Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:00:18 följande:
    Av vilken anledning?
    Då förstår barnet bättre innebörden av det.
  • Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:01:58 följande:
    Hur då?
    Det är mer moget och kan ta in intryck och upplevelser.
  • Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:03:23 följande:
    Är det moget att slå sitt barn?Eller är de mogna vid 4 års ålder?Förtydliga gärna hur du menar.
    Ja, det är moget vid 4 års ålder. Men, fasen vad ni går i taket för denna struntsak. Jag vet mammor som har gett sian barn lavemang när de inte har lytt och visat respekt.
  • Judas
    Tiro skrev 2009-09-04 13:05:46 följande:
    Läste bara ts: Men mitt svar är:Nej jag agar inte mitt barn och det för att jag inte vill utföra en kränkande handling mot mitt barn. Om jag hade sett någon form av aga hade jag blivit väldigt upprörd. har svårt att förstå varför.
    Det är bättre att vara en curlingförälder menar du?
  • Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:08:50 följande:
    grön banan skrev 2009-09-04 13:06:57 följande:
    Vilka fördelar ser du med att slå dina barn?
    Jag slår dom inte. Bara små örfilar eller en dask . Detta händer dock sällan numera.
  • Judas
    Hervor 1 skrev 2009-09-04 13:12:00 följande:
    Umgås du med kvinnor som gör så?`
    Nej, det var någon på dagis som berättade att de gjorde så.
  • Judas
    Tiro skrev 2009-09-04 13:19:35 följande:
    VVänta här nu. Har jag fattat rätt? Är det någon som har gett sitt barn lavemang för att de inte har lytt och visat respekt??? Vad är det för en sjuk person. Det är ju för f-n ett övregrepp. Och var är det för sjuk perosn som berättar "öppet" att de gör så. Vad är det för sjuk värld vi lever i i fall vi måste köra upp ett lavemang för att få barnen till att visa respekt......
    Ja, jag håller med. Helt sjukt. Men det är väl kanske så dessa fiina lidingökvinnor gör.
  • Judas
    Hervor 1 skrev 2009-09-04 13:36:08 följande:
    Då får man innerligt hoppas att en fiin kvinna som du själv anmälde detta övergrepp till socialtjänsten?
    Nej, varför skulle jag göra det?
  • Judas
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 13:40:54 följande:
    Precis, inte sjutton smäller man till dem bara för att, utan en dask eller smäll på fingrarna när det är riktigt farligt kan ibland behövas för att markera.Min son la handen på den varma plattan en gång, för att känna om den var varm, vilket resulterade i blåsor på handen, han fick ingen smäll, såklart, för han hade redan lärt sig en läxa. Men när de gör något så farligt, så måste man markera.
    Exakt!
Svar på tråden Aga?