Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Aga?

Jollybolly skrev 2009-09-03 22:58:43 följande:
    när behöver ett barn "veta hut"?
    Kan de väl behöva, men inte genom aga.
  • grön banan
    Lidingöbo skrev 2009-09-04 10:13:27 följande:
    grön banan skrev 2009-09-03 22:13:27 följande:
    Jag anser motsatsen. Jag förstår det du menar men med uttrycket att man är född född in i en religion betyder att familjen praktiserar den. Nu är jag kristen.
    Förstår också hur du menar, men tänkte mest på uttrycket att barn blir judar om mamman är judinna o muslimer om pappan är muslim. Det är en påhittad regel. Undrar förresten vad ungen blir om mamman är judinna o pappan muslim.
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 11:27:37 följande:
    Sen agan togs bort har barn och ungdomar blivit bråkiga, uppkäftiga, förstör mm. Vissa av de barnen hade behövt få sig en omgång, inte alla, inte många, men en del av dem. Mina barn har fått sig en dask i rumpan nån gång, speciellt när storebror höll på att strypa lillebror.
    Vet du att du gör reklam för olagligheter? Håller med om att ungar blivit bråkigare sen agan försvann, men det var pga. det blev RÄDDA o därför höll sig i schack. De fattade inte VAD de gjorde för fel.
  • grön banan
    Freddan skrev 2009-09-04 10:06:45 följande:
    Jag har blivit censurerad tidigare när jag uttryckt liknande, men ts är ett troll.... enbart för att provocera och i vanlig ordning nappar de flesta på det.
    Tror inte alls på troll. Finns orimliga människor.
  • grön banan
    Lidingöbo skrev 2009-09-04 10:14:39 följande:
    grön banan skrev 2009-09-03 22:13:59 följande:
    Nej, snarare naiv logik men den fungerar när man inte har tid att gå igenom alla aspekter.
    Det också.
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 12:15:54 följande:
    grön banan skrev 2009-09-04 12:14:16 följande:
    Jag gör inte reklam för något, bara säger som det är. En dask, lätt dessutom är inte att aga, utan att markera. Idag får man ju inte ens säga tills sitt barn för då är det kränkande och misshandel. Tycker det var bättre när de var rädda och inte förstörde som de gör nu.
    Får nån veta att du daskar ditt barn o anmäler blir du fälld för misshandel. Säga till sitt barn är inte misshandel, om det inte innehåller grova saker. Så du tycker det är bra att barn är rädda? Hjälp!
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 12:41:39 följande:
    grön banan skrev 2009-09-04 12:35:17 följande:
    Om valet är vandalism, rånade gamlingar, klotter mm eller rädda ungdomar, så föredrar jag rädda ungdomar. Misshandel är det definitivt inte. Så lätt som den dasken är så blir det inte ens ett rött märke på dem. Uttryck er inte om nåt ni inte vet nåt om. Tryggare barn än mina får man leta efter.
    Vad som är misshandel avgör lagen. Inte du o jag. Läs den. Slår du dina barn? Jag slår inte mina o de är varken vandaler eller rånare. Allt är inte svart eller vitt.
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 12:43:04 följande:
    Dessutom har det endast hänt nån enstaka gång, när han håller på att ha ihjäl sin lillebror, så måste han lära sig
    Det kan han lära sig ändå. Nån enstaka gång är lika mycket misshandel. I en sån här sits är det hemskt med anonymiteten på FL. Om nån daskar sin unge i stundens hetta anmäler jag inte, men hör jag nån som gör det o förespråkar det, anmäler jag direkt.
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 12:41:39 följande:
    grön banan skrev 2009-09-04 12:35:17 följande:
    Om valet är vandalism, rånade gamlingar, klotter mm eller rädda ungdomar, så föredrar jag rädda ungdomar. Misshandel är det definitivt inte. Så lätt som den dasken är så blir det inte ens ett rött märke på dem. Uttryck er inte om nåt ni inte vet nåt om. Tryggare barn än mina får man leta efter.
    Risk för depressioner o ännu större risk att man blir misshandlare, när man själv råkat ut för det. Särskilt av föräldrarna, som ska va de man litar på.
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-04 12:45:33 följande:
    grön banan skrev 2009-09-04 12:43:34 följande:
    Inte än, men de kommer förmodligen att bli...
    Så du menar att alla som inte fått stryk rånar o vandaliserar. Då skulle världen va sönderslagen vid det här laget. O det är den inte. Forskning visar det jag skriver i mitt inlägg ovan.
Svar på tråden Aga?