mamman2008 skrev 2009-09-29 11:10:43 följande:
Nä för ett barn på 2- 4 år fattar inte sånt..... du hör väl själv hur det låter... barn som man knappt kan diskutera med vad har de i en "vuxen" diskussion att göra?Jag kommer iaf göra som denna mamman.. be mitt barn vara tyst och leka själv för att mamma pratar... jag komemr även vara noga med att tala om för mitt barn att de får vänta på sin tur om mamma är upptagen eller pratar i telefon. Nä mina barn ska inte få köra över mig så enkelt är det!
Sa jag att barnet var 2-4år? Hon var 5 och kunde mer än väl tala om det som det pratades om.
precis som du säger så kan man säga "jag vill gärna prata färdigt med mina vänner sedan så är det din tur" innan man knappar till ungen ellerhur?!
Min dotter får inte köra med mig heller, men jag låter henne vara en del utav mitt liv och visar henne o lär henne hur hon skall vara i sådana situationer och det krävs att man då ger barnet uppmärksamheten för att förklara att hon får vänta lite
tänk om barnet är akut toanödigt och mamman inte lyssnar, vad händer då sedan när hon kissat på sig? ska man få en klapp över rumpan för att man inte sa till i tid då eller?
Ni pratar om barn som om de är utomjordingar, om man från start respekterar sina barn och lär de respekt så kommer de att lära sig hur man gör och behandlar andra i alla möjliga situationer.