• underverket 06

Hur mycket sitter ni med ert barn på 9- 12 mån o leker?

Min son är 9 mån o kryper inte än. Han sitter inte gärna själv så länge. Brukar sitta med honom en stund några ggr per dag o leka lite. Annars sitter han i sin gåstol eller sitter på golvet o leker o jag fixar med något i rummer, diskar, plockar etc. Några ggr per ve går vi ut o gungar. Vi är ute på promenad varje dag o ÖF någon gång per vecka o träffar andra mammor med barn utöver det ca 1-2 ggr per vecka.

Hur mycket ska man sitta med honom o leka? Är väl bra om han lär sig att leka sjävl, samtidigt som man vill sitta lite med honom o leka.

• Svar på tråden Hur mycket sitter ni med ert barn på 9- 12 mån o leker?
  • Novemberbarn 08

Sitt du och lek medan du kan med honom, rätt som det är så är han ÖVERALLT och INGENSTANS! Då är det mest sppringa efter honom när han klättrar upp på möbler och allt annat än att just sitta ner och leka är spännande! Ett tips är att läsa mycket böcker, lyssna på skivor (t ex barnkammarboken) och att låta honom vara med när du diskar, äter ja allt vad du nu gör på din vardag! Min är oxå nio månader men han har nästan aldrig suttit still! Men att gå o gunga honom, har jag aldrig gjort, kanske skulle prova det när det blir finare väder ute.

Svar på tråden Hur mycket sitter ni med ert barn på 9- 12 mån o leker?