Gravid och druckit mig berusad!
Har nyss fått reda på att jag är gravid, var på VUL igår och det visade sig att jag är i vecka 8+0 idag. Allt hade väl varit frid och fröjd om det nu inte hade varit så att jag har festat vid TRE tillfällen!
Vid ett tillfälle var det bara ett glas vin, men dom andra två gångerna drack jag mig riktigt berusad, den ena gången borde ha varit omkring vecka 4-5 och den andra var nu i fredags.
Både jag och sambon är väldigt oroliga för att barnet kan ha tagit skada, har googlat på alkohol och graviditet och av det som fanns att läsa där lät det ju långt ifrån bra...
Har även haft en del brun/rosa "spottings" den senaste veckan men har förstått att det inte är helt ovanligt och att det inte behöver betyda att ett MF är på G.
Men man kan ju inte låta bli att tänka att fostret kan ha tagit allvarlig skada och att mina bruna flytningar är ett tecken på att något är fel...
Finns det någon som har några erfarenheter kring detta?? eller är det rent ut sagt kört och lika bra att göra abort?!
Skulle aldrig kunna förlåta mig själv om barnet skulle födas med alkoholskador...