Hur ofta tvättar ni gosedjuren?
- hur ofta bör man tvätta dem när man har en bebis som suger och dreglar på dessa stackars kramdjur? 1 ggn/vecka?
- hur ofta bör man tvätta dem när man har en bebis som suger och dreglar på dessa stackars kramdjur? 1 ggn/vecka?
Tvättar du dem så ofta? Jag torkar av dem när det finns behov. Är det inte tillräckligt?
Nej det är det jag inte gör (tvättar dem så ofta alltså). Men jag vet inte om man bör göra det oftare? Tänker att det borde växa kvalster och allt möjligt annat äckligt i dem?
Såg ni inte på Oprah????
Man ska diska/tvätta barnens leksaker när man ser äckel på dom.
Man ska torktumla mjukdjuren i 60 grader 1ggr/veckan för att undvika kvalster.
Alla som gör det räcker upp en hand!!!!
Om man inte har en torktumlare då? Ska man rosta dem lätt i ugnen då?
Räcker inte upp en hand själv; jag är tyvärr inte så noggrann som jag önskar att jag skulle vara
Hmmm... man ska nog inte kolla på favoritnallen i mikroskop Här tvättas den i maskin kanske en gång i månaden. Oftare om Lilleman varit magsjuk.
Det sägs ju att vi människor är FÖR renliga av oss, att vi är för flitiga med bakteriedödande medel, så skunknallen får väl vara lite äcklig för att tillföra lite hälsosamma bakterier
alltså avviker lite från ämnet, men när ni ändå var inne på gose djur. Har era små hittat ngn favorit nalle? Lovisa har så många, jag ger henne olika hela tiden, hon är måttligt road av dem. Det är ju inget viktigt, men ville mest veta för skojs skull
Viktor har en liten hund som piper, den gillar han! Skrattar förtjust när den låter! Annars har han nog ingen direkt favorit, utan undersöker det som han får tag i.
Jag har aldrig tvättat några mjukisdjur...
Inte ens vid första användningen... Tror inte det skadar med lite smuts och bakterier. Däremot färg och kemikalier från tillverkningen. Hur tvättar ni dem då? Blir de inte fula???
Ceci lia: jag körde dem i tvättmaskinen och det gick bra (tvättade dem enligt tvättanvisningarna). Efter tvätten fick de ligga på en torkställning och torka, tog ca ett dygn (körde ett tvättprogram med försiktig centrifugering).
Jag vet inte hur pass noga man behöver vara hemma, men jag tänker att de (beroende på förvaring m.m.) även blir dammiga. Vi har alla gosedjur i en stor korg, men det kanske skulle vara bättre att förvara dem i en box med lock och ta fram några i taget.
När vi är på öppna förskolan försöker jag hålla lillen ifrån deras mjukdjur, för jag tror att de - om något - är en riktig spridningskälla av förkylningar, gastroenteriter etc *blää*.
Jag dammsuger allt i textil när jag veckostädar och sedan diskar jag eller sköljer upp resten. Han har haft mycket torsk och då började jag diska och skölja och har fortsatt med det. Leksakerna har vi i en back på hjul med lock från IKEA. Snuttefilten har jag flera av, så när en börjar bli skitig, så får han ha dubbla ett par dagar, så den nya får rätt lukt, då tar jag den äldre och tvättar och så vidare.När han blir äldre kommer jag nog att börja tvätta gosedjuren - men inte en gång i veckan inte...