• Kyllan73

Reima vs Didriksons i vinter??

Någon som har provat båda eller vet något om skillnaderna dem emellan?
    Helt enkelt; vilken är bäst??

• Svar på tråden Reima vs Didriksons i vinter??
  • Bobbenn

Beror på tycke, smak, väder, barnets kroppsform osv :)

22/3-08 föddes mitt livs stora kärlek.
  • Thaleia

Reima gillar jag när barnen är upp till 3 år och sen har jag gått över till didrikssons.

• Kyllan73
    Thaleia skrev 2009-09-03 16:09:07 följande:
    Reima gillar jag när barnen är upp till 3 år och sen har jag gått över till didrikssons.
    för att..?
  • Thaleia
    Kyllan73 skrev 2009-09-03 16:50:11 följande:
    för att..?
    När mina barn har blivit äldre och rörligare så har Didrikssons suttit bäst på dom, samt att att dom enligt min uppfattning är betydligt tåligare än reima när man bor där det inte finns så mycket snö och man behöver overaller som tål en hel del asfalt!
  • Kyllan73
    Thaleia skrev 2009-09-03 17:16:51 följande:
    När mina barn har blivit äldre och rörligare så har Didrikssons suttit bäst på dom, samt att att dom enligt min uppfattning är betydligt tåligare än reima när man bor där det inte finns så mycket snö och man behöver overaller som tål en hel del asfalt!
    Aha!! Tack!
  • jummie

Har oxå testat båda och kan väl inte säga så mkt om värme o tålighet för väta än att de är likvärdiga. Men jag blev grymt besviken på tåligheten på Reimas overaller! Den Didrikssonsoverall vi har är använd av två barn o två vintrar o är i bättre skick än vad Reiman var efter en halv vinter använd av ett barn.. Då bor vi tom i norrland o har relativt mycket snö om vintrarna

• Kyllan73
    jummie skrev 2009-09-03 17:34:11 följande:
    Har oxå testat båda och kan väl inte säga så mkt om värme o tålighet för väta än att de är likvärdiga. Men jag blev grymt besviken på tåligheten på Reimas overaller! Den Didrikssonsoverall vi har är använd av två barn o två vintrar o är i bättre skick än vad Reiman var efter en halv vinter använd av ett barn.. Då bor vi tom i norrland o har relativt mycket snö om vintrarna
    OK. Det är ju väldigt bra att veta! Tack!
  • kobebis

har didriksons till store killen 3,5 år. Hade det även förra året (jacka) Super-duper nöjd Såååå himla bra. Köpte oxå ett par reima byxor på rea...de är oxå bra har inget att anmärka där.

Till lille killen på 1 år har jag i år köpt en reima (på rea annars tycker jag de är för dyra...) Verkar bra men vet ju tyvärr inte än....Även lille killen har ett set med jacka+byxa från didriksons. Tror att jag kommer bli supernöjd i år

Men som det skrivs innan....Är barnet några år så skulle jag satsa på didrikson; tuffa smidiga kläder till bra pris i superkvalitet!

Svar på tråden Reima vs Didriksons i vinter??