Reima vs Didriksons i vinter??
Någon som har provat båda eller vet något om skillnaderna dem emellan?
Helt enkelt; vilken är bäst??
Någon som har provat båda eller vet något om skillnaderna dem emellan?
Helt enkelt; vilken är bäst??
Ok. Flera har nämnt att Reima är så smidiga. TRor du det är stor skillnad på dem på en 1,5 åring. Vill ju att det ska vara lätt och skönt att röra sig!
Jag tycker om Reima. Haft Reima till min stora dotter ca 3 år och efter samma overallen till lilla syster. Overallen såg ut som nu.
Jag ska alltid välja Reima framför Didriksons. Men det är bara min åsikt.
Reima har ju vinterkläder i olika material. Det är ReimaTec som är det tåligaste materialet. Det håller i vått och torrt och är slitstarkt. Jag skulle helt klart köpa ReimaTec!!
Var tvungen att kolla efter vilken sort vi hade o det var en Reima Tec! Kanske var sonen ovanligt bra på att nöta just den vintern eller så fick vi ett måndagsexemplar för jag har bara hört gott om Reima annars. Men betyget ställs ju tyvärr efter priset på overallen då den är dyr föväntar man sig mer av den.
Tack för era svar.
Jag har precis ringt och pratat med de bådas huvudkontor i Sverige. Naturligtvis får jag inte lika kloka kommentarer av dem som av er *blinkblink*. De propagerar naturligtvis för sina produkter.
MEN en VIKTIG sak framkom; ingen av de bådas overaller lämpar sig för hög värme i torkskåp (a la dagis 70 grader), men Reima klarar den värmen medan Didriksons smälter. Detta är vad de respektive sa!! Kan vara bra att veta.
(All respekt till de bådas säljare för deras ärlighet och bra svar på mina frågor!)
Vet någon var man kan köpa 2-delat Didriksons i affär? Har letat överallt, men bara hittat overaller. Vill prova storlek först innan jag köper eller beställer på nätet.
1000 kr, förstås...
Har varit både på Stadium och Team Sportia och de hade bara overaller och regnkläder :(
Har Didrikson någon hemsida på nätet? Har googlat, men bara hittat olika återförsäljande nätsidor.
Vi har haft Reima till dottern två vintrar nu (hon har precis fyllt tre) och varit nöjda. Hon har kunnat röra sig smidigt i båda overallerna och bra att kunna dra dragkedjan ända ner på ena benet. Och inte en enda gång har hon blivit så blöt att vi varit tvungen att torka i torkskåp, overallen har torkat i rumstemperatur. Sen tyckte jag det var bra med värmedyna i baken.
Men man ska nog prova sig fram och se vad som sitter bra på ens barn och vad man själv tycker är lätt att ta på och av.