• Anonym

HJÄLP! Sonen tuggade på en snus!!

Vi har haft besök här idag eftersom min sambo fyller år, och en i sällskapet är snusare (portion). Han hade lämnat dosan framme och sonen som är snart 8 månader hade på något vis fått upp "utläggningslocket" där använda snusar ligger och stoppat en i munnen!!
    Vad kan hända? Vad ska jag göra? Är det farligt???

• Svar på tråden HJÄLP! Sonen tuggade på en snus!!
  • BlommyNess12

Du ska ringa giftcentralen omedelbart.
    08-331231

• Anonym

Vi har ingen hemtelefon, och inga pengar på mobilerna!! Åh jag vet inte vad jag ska göra, ingen som vet vad man kan göra?!?!

Han verkar pigg och frisk i övrigt, han leker som vanligt..

• Marma

har han svalt den eller spottade han ut den? Båda mina har gjort det tagit en från pappa men spottat ut illa kvickt, smakar ju inge gott direkt...:P Ingen skada sked p åmina iallafall, men rinf giftcetralen om du orolig

• Anonym

Bör tillägga att han inte svalde snusen, utan den hittade jag på golvet för en stund sedan!

• BlommyNess12

Förgiftningsrisker - barn
    Nikotinet i Snus tas upp lätt från munslemhinnan och magen. Att smaka på snus ger i regel snabbt symtom som kräkningar, kallsvettningar, slöhet och hjärtklappning.

• Marma

Låter inte farligt men kan du inte fråga nån granne eller nåt o låna telefon annars? E barnet pigg o kry så har det ju inte hänt nåt i sig

• mamma2kids

vadå inga pengar på kortet???fyfan va dåligt.tänk just när olyckan e framme o du inte kan ringa..oansvarslöst är bara förnamnet

• Anonym

Men han som var här, personen som dosan tillhörde, säger att snusen har legat där ett tag nu, ca 2 dagar och han brukar alltid ha inne dem i munnen i 20 minuter och då säger han att nikotinet försvunnit, stämmer detta eller försökte han bara lugna ner mig?!

Tobak i sig är ju inte precis nyttigt!!

• Miss Maya

Annars kan man alltid ringa 112 även utan pengar. Det ska fungera vad jag vet iaf. De kan ju sedan koppla en vidare.

• Skrik och Panik

mamma2kids

Jag tänkte faktiskt samma sak, men ville inte hålla moralpredikan.

Men jag anser jag med att man ska ha antingen hemtele eller se till att man alltid har pengar på mobilen!

Svar på tråden HJÄLP! Sonen tuggade på en snus!!