Ringde 112 och bad om att få prata med någon om giftinformation.
När jag blev vidarekopplad berättade jag hur det hade gått till, hur länge sedan det var och mängden.
Hon frågade om han hade svalt något och då sa jag nej, i sånna fall saliv med snussaft i. Då sa hon att det jag skulle göra var att kolla hans allmäntillstånd, om han verkade slö eller illamående, om han skrek mycket eller blev plötsligt trött, och då jag berättade att han inte verkade påverkad och att han lekte för fullt (hon hörde honom även i bakgrunden och sa att det hördes som att han mådde bra i alla fall) så sa hon även att hon inte trodde det var någon fara men om tillståndet försämrades (vilket hon inte trodde) skulle jag ringa igen så skulle hon fixa så att jag skulle få en tid på vårdcentralen för undersökning.
Sen berättade hon även att hon får många samtal om detta i stort sett varje dag och att majoriteten mår bra, det är bara föräldrarna som är oroliga. Hon sa att om han hade svalt snusen och inte spottat ut den hade det varit allvarligare.
Sen sa hon även att vi inte skulle låta snus o annan nikotin ligga framme men ingen av oss använder nikotin så hädanefter får de som kommer på besök hålla dosorna och paketen i fickan!
Se där, det gick ju bra utan pengar på telefonen trots allt...