• Anonym

HJÄLP! Sonen tuggade på en snus!!

Vi har haft besök här idag eftersom min sambo fyller år, och en i sällskapet är snusare (portion). Han hade lämnat dosan framme och sonen som är snart 8 månader hade på något vis fått upp "utläggningslocket" där använda snusar ligger och stoppat en i munnen!!
    Vad kan hända? Vad ska jag göra? Är det farligt???

• Svar på tråden HJÄLP! Sonen tuggade på en snus!!
  • Marma

föresten du har inte fått sånt plasch från bvc som står vad som e farligt o vilken grad o så vidare? dom e ganska andvändbara har jag märkt

• Anonym
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-03 14:39:21 följande:
    föresten du har inte fått sånt plasch från bvc som står vad som e farligt o vilken grad o så vidare? dom e ganska andvändbara har jag märkt
    Nej ett sånt har vi inte fått, ska be om ett när vi går dit nästa gång.. =)
  • Anonym

Anonym (?) skrev 2009-09-03 14:32:40 följande:

Detta är ingen moralpredrikan. Det är ansvarslöst att inte ha mobilen laddad med i alla fall 10:- för nödsituationer som inte kräver att man ringer 112 när man har barn. Så undrar jag vad du förväntade dig att få för svar på FL??
    Det går inte att ladda telefonen med 10:-.......

Råd och erfarenheter kanske???!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-03 14:41:31 följande:
    Anonym (?) skrev 2009-09-03 14:32:40 följande:
    Det går inte att ladda telefonen med 10:-.......Råd och erfarenheter kanske???!!!
    Näe, men att spara 10:- på kortet till nödsituationer o inte göra av med allt menar nog personen...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-03 14:46:12 följande:
    Näe, men att spara 10:- på kortet till nödsituationer o inte göra av med allt menar nog personen...
    Tjata då! Hur vet vi att ts inte ringde upp de sista pengarna igår när hennes katt ramlade ner från balkongen eller nåt????
  • Anonym

Ringde 112 och bad om att få prata med någon om giftinformation.

När jag blev vidarekopplad berättade jag hur det hade gått till, hur länge sedan det var och mängden.

Hon frågade om han hade svalt något och då sa jag nej, i sånna fall saliv med snussaft i. Då sa hon att det jag skulle göra var att kolla hans allmäntillstånd, om han verkade slö eller illamående, om han skrek mycket eller blev plötsligt trött, och då jag berättade att han inte verkade påverkad och att han lekte för fullt (hon hörde honom även i bakgrunden och sa att det hördes som att han mådde bra i alla fall) så sa hon även att hon inte trodde det var någon fara men om tillståndet försämrades (vilket hon inte trodde) skulle jag ringa igen så skulle hon fixa så att jag skulle få en tid på vårdcentralen för undersökning.
    Sen berättade hon även att hon får många samtal om detta i stort sett varje dag och att majoriteten mår bra, det är bara föräldrarna som är oroliga. Hon sa att om han hade svalt snusen och inte spottat ut den hade det varit allvarligare.
    Sen sa hon även att vi inte skulle låta snus o annan nikotin ligga framme men ingen av oss använder nikotin så hädanefter får de som kommer på besök hålla dosorna och paketen i fickan!

Se där, det gick ju bra utan pengar på telefonen trots allt...

• Anonym (?)

Jag menade såklart att alltid se till att ha lite pengar kvar på kortet för nödsituationer. Har man ringt upp alla pengar får man väl gå ut och samla burkar eller nåt för att få ihop 50:- (det lägsta man kan ladda kontantkort med)! Som mamma har jag svårt att förstå att man upptäcker att ens barn fått i sig något som kan vara farligt och sätter sig och chattar om saken på nätet.

• Anonym

När vår son fick i sig snus gav vi honom mjölk för att han skulle kräkas upp giftet. Fungerade finfint...

• Anonym

Anonym (?) skrev 2009-09-03 14:56:58 följande:

Jag menade såklart att alltid se till att ha lite pengar kvar på kortet för nödsituationer. Har man ringt upp alla pengar får man väl gå ut och samla burkar eller nåt för att få ihop 50:- (det lägsta man kan ladda kontantkort med)! Som mamma har jag svårt att förstå att man upptäcker att ens barn fått i sig något som kan vara farligt och sätter sig och chattar om saken på nätet.
    Så du skulle hellre ge dig ut för att samla burkar, sedan fylla på telefonen och SEDAN ringa? Nej då föredrar jag nog mitt alternativ.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-03 14:58:51 följande:
    När vår son fick i sig snus gav vi honom mjölk för att han skulle kräkas upp giftet. Fungerade finfint...
    Tack för tipset, ska försöka ge honom lite mjölk för att se om han ska spy..
Svar på tråden HJÄLP! Sonen tuggade på en snus!!