Hjälp mitt barn biter mig!!!
Min son på snart 2 år biter mig hela dagarna och jag är helt blå på armarna. Jag vet snart inte vad jag ska göra för att han ska sluta. Han biter när han är arg, glad, uppspelt, trött, när han inte får tillräckligt med uppmärksamhet, you name it! Jag kan inte heller förutse alla situationer där han kommer bitas.
Jag har sagt med lugnt men skarpare tonfall att man inte får bitas om och om igen. Jag har blivit arg, ledsen, ignorerat, motat bort honom innan han hinner bita tag och försökt att undkomma betten genom att gå. Då skrattar han bara,vilket jag förstår för det blir som en rolig lek för honom. Han har också fått bita i leksaker och kuddar. Jag vet att han är för liten för att göra det av elakhet och att det är en impulshandling, men hur sjutton ska jag hantera det?
Jag måste ju också skydda mig på nåt sätt när han kommer med vidöppen mun mot mig så jag sätter upp armarna, därför är de som sagt helt blåa nu. Det här har pågått i några veckor nu och det gör så in i bomben ont! Idag tappade jag tålamodet, började gråta och skälla och sa att han var en elak unge som bits. Nu när allt är lugnt så ångrar jag mig så klart. Jag vet att det inte hjälper att bli arg och speciellt inte att säga elaka saker. Vad ska jag göra?!
Han har bitit i perioder men det har alltid gått över och det har fungerat med att lugnt säga att man inte får bitas, man får pussas/kramas/klappa fint istället. Den här gången känns det helt hopplöst. I och med att jag är ensam så mycket med honom så kan jag oftast inte heller få hjälp från hans pappa som lyfter bort honom.