• greeneyes

tips på feelgood-romaner?

Halloj!

Har betat av alla böcker i bokhyllan hemma, och vill ha tips på bra romaner! Jag gillar mest chick-lit o feelgood-romaner, typ Marian Keyes o sånt. Men även spänningsböcker, så länge de slutar lyckligt eller inte får en att må dåligt.. 

Så fram med alla tips, ska utomlands snart o behöver shoppa lite böcker att läsa på playan

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Svar på tråden tips på feelgood-romaner?
  • lövet2

Fannie Flaggs böcker: Stekta Gröna Tomater, En röd liten fågel och Välkommen till himlen.
    Alexander McCall Smiths böcker om Damernas Detektivbyrå.

Until someone comes and takes your head ...
  • lövet2

Kathleen E Woodiwiss: Min älskade du är

Until someone comes and takes your head ...
  • Shadowcat

Kristin Hannah, fjärran stränder, mitt liv i dina händer
    Nora Roberts finns både dom med lite mer spänning och dom utan

• Milkina cerka
    Shadowcat skrev 2009-09-03 18:41:08 följande:
    the endearment är så mysig :)
    Har inte jag läst, finns den på Svenska?
  • Shadowcat
    Milkina cerka skrev 2009-09-03 18:44:24 följande:
    Har inte jag läst, finns den på Svenska?
    Vet faktiskt inte. jag köpte mitt ex *funderar* för 6-7 år sen (oj vad gammal jag kände mig helt plötsligt :) ) på språkresa i England.
  • Milkina cerka
    Shadowcat skrev 2009-09-03 18:55:30 följande:
    Vet faktiskt inte. jag köpte mitt ex *funderar* för 6-7 år sen (oj vad gammal jag kände mig helt plötsligt :) ) på språkresa i England.
    Vet inte, men jag tror att de som nämns i min länk i #3, är de som finns på svenska o. där kan jag inte hitta din bok...
  • annsve

Har du läst Karin Brunk-Holmqvist bok "Potensgivarna" ?
    Rapsbaggarna och Villa Bonita är också gulliga, men Potensgivarna är bäst. Jag läste den väldigt fort och med ett väldigt fånigt leeende på läpparna.

• greeneyes

Tack för alla tips, har läst en del men mycket var nytt!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • LinaT

"Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap" av Mary Ann Shaffer.

En helt underbar bok, finns även som pocket. Läs!! Man mår så bra både under läsningen och efteråt; den är verkligen en feelgood-roman, i ordets rätta och bästa bemärkelse.

Från Bokus: "Januari 1946: London är på väg att återhämta sig efter kriget och författaren Juliet Ashton funderar över sin nästa bok. Så får hon en dag ett brev från en man hon aldrig träffat, Dawsay Adams från ön Guernsey i Engelska kanalen som under kriget varit ockuperad av nazisterna. Adams har hittat Juliets namn på försättsbladet till en bok av Charles Lamb och nu undrar han om hon känner till fler böcker av samme författare.

Juliet och Dawsey Adams börjar brevväxla. Han berättar om öns läsecirkel, Guernseys litteratur- och potatisskalssällskap, och snart har Juliet inlett brevväxling med flera av läsecirkelns medlemmar. Hon fängslas så av deras öden och berättelser om livet på ön att hon bestämmer sig för att åka dit. En resa som kommer att förändra hennes liv."

• LollloZ

små citroner gula och inte enklare än så är 2 riktiga feelgood böcker! Kommer inte ihåg vad författern heter men det kan du googla på!

• Milkina cerka

det mesta som Maeve Binchy har skrivit skulle jag räkna till feelgood, iaf ger de mig en "go" känsla .

• lövet2
    Milkina cerka skrev 2009-09-07 11:08:33 följande:
    det mesta som Maeve Binchy har skrivit skulle jag räkna till feelgood, iaf ger de mig en "go" känsla .
    O ja, hon skriver underbara böcker! Man blir så där glad av dem ...
    Are we talking about me now?
  • Milkina cerka

Köpte en igår som skall räknas dit(fast jag har inte hunnit mer än börja på den) nämligen Mary Ann Shaffer's Guernseys litteratur- och potatisskals- pajssällskap. Gillar den skarpt hittills.

Svar på tråden tips på feelgood-romaner?